Fisichella: Az elvárás óriási, de feldob

2009.09.08. 16:10
Az olaszok új pilótája közönségkedvenc lesz Monzában, bő 20 éve nem láthattak versenyképes hazai pilótát kedvenc autójukban. A beugró készül, majdnem minden új neki, de a pályát és mérnökét ismeri. A szurkolók bíznak benne.

Első ferraris versenyére készül Giancarlo Fisichella a hétvégén, Monzában mutatkozik be Felipe Massa autójában. Csütörtök óta hivatalos a kinevezése, de a sajtó hétfőn találkozhatott vele először.

”Már feladtam az álmomat, hogy Ferrarit vezethessek, erre Monzában a versenyzőjük leszek. Új autó, új csapat, új kormánykerék, de vár rám két segítség is, az egyik a KERS, ami Belgiumban nagyon hiányzott, a másik a hazai közönség. A pálya a régi, 1992-ben mentem rajta először, még Forma-3-ban, nagyon jól ismerem” – mondta Fisichella az újságíróknak.

Az elnök, Luca Di Montezemolo választotta ki, a Ferrari-drukkerek az Olasz Nagydíjon több mint 20 év után – Michele Alboreto óta először – látnak versenyképes hazai pilótát kedvenc kocsijukban.

”Meg akarom hálálni a bizalmat, a lelkesedést, nagy az elvárás, de pont ez dob föl és hajt előre. Minden rokonom és barátom ott lesz péntek reggeltől, hogy lásson engem a Ferrariban” – idézte a 36 éves klasszist az istálló honlapja.

A múlt hetet is végigizgulta, napokig csak pletyka volt szerződtetése: ”Hihetetlen héten vagyok túl, szerdán kereste meg a menedzseremet a Ferrari, este már tudtam, összejön a dolog, de egy napig nem szólhattam senkinek. Aztán csütörtökön bejelentették, én meg hívtam az apámat”.

Fisichella elődje, Luca Badoer egy utolsó előtti és egy utolsó helyet hozott a Ferrarinak, eltávolították, a közönség Fisichellától sokkal jobbra számít. A gazzetta.it szavazásán a 14 ezer olvasó fele szerint pontot fog szerezni, 24 százalék dobogóra, 10 annak tetejére várja. Nyolc százalék szerint nem szerez pontot, másik nyolc gondolja úgy, célba sem fog érni.

Fisichella 14 éve vezetett először és egyelőre utoljára Ferrarit, de az istálló nem teljesen ismeretlen neki. 2002-ben és 2003-ban ugyanis a Jordannél együtt dolgozott Rob Smedleyvel, aki most a Ferrarinál Massa, így az ő versenymérnöke is lesz. Sőt, első GP-győzelmét vele szerezte a 2003-as Brazil Nagydíjon.