Nem kockáztattuk KERS-szel a gyors autót
"Egész hétvégén nem használtuk a KERS-et, de nem akartuk elárulni senkinek. A rajtot nézve persze itt nem is volt rá szükségünk" - árulta el az Ausztrál Nagydíj megnyerése után a győztes Red Bull-pilóta, Sebastian Vettel csapatfőnöke, Chris Horner.
A menedzser szombaton még titkolta, hogy az élcsapatok közül egyedüliként kivették a kocsiból a körönként 3-5 tizedmásodpercet jelentő egységet, attól tartott, ha a többiek tudják, nekik nincs, jobban rákészülnek a startra, és legyorsulhatják őket. Feleslegesen izgult, Vettel szinte már az első kanyarra másodpercnyi előnyt szerzett.
"Kicsit aggódtunk, pénteken kipróbáltuk, de volt egy kis megbízhatósági rizikó vele, ezért nem használtuk - indokolta meg Horner a KERS mellőzését. - Bonyolult rendszer, és Adrian ugye Adrian, nem akarta kockáztatni a gyors autót ezzel a szerkezettel: úgy kellett beledolgozni a kasztniba, hogy az aerodinamikát ne befolyásolja, ami nagyobb kihívást jelentett."
Adrian Newey technikai igazgatóról beszélt, aki olyan gépet épített, ami még a KERS nélkül is verte a többit. A következő futamon viszont nélkülözhetetlen lehet a 80 plusz lőerő.
"Azt tervezzük, hogy Malájziában berakjuk. Itt, Ausztráliában kisebb volt a hatása, a rajtvonal közel van az első kanyarhoz. Malajziában távolabb, ezért használni akarjuk. És van még két hosszabb egyenes is" - mondta Horner.
A szerkezet előnye két hét múlva jöhet ki rendesen, Melbourne-ben egyetlen rendes egyenes van, ráadásul relatíve rövid. Emiatt az új állítható szárny is alig érvényesült, nem lett annyi előzés, mint a pilóták várták.