A Ferrari új autója a trendnek kinéző lépcsős orrot kapta, a sajtó és a rajongók azon vitáznak, csúnya-e a gép vagy sem. Illetve a kevés pozitív vélemény mellett nagy általánosságban elfogadott, hogy a kocsi nem is csúnya, de ronda.
Nikolas Tombazis, az F2012 tervezője a kisebbséghez tartozik: "A pletykák szerint a kocsi ronda, de ehhez nem tudok objektíven hozzászólni, mert nem osztom ezt a véleményt. Én már megszoktam a dudort az orron, a többi rész meg aprólékos munka eredménye. Szerintem a csúnya autó nem nyer, a szép viszont igen, vagyis hiszek benne, hogy ez egy gyönyörű gép. De érdemben erről csak az első néhány futam után lehet nyilatkozni".
Ugyanilyen a Caterham és a Force India orra is, sőt, azoknak valószínűleg még kevésbé áll jól a hupli, mégsem törődik velük senki. A megszokott elegáns olasz dizájn elmaradása miatt viszont a Ferrarinak viselnie kell a kritikákat, még akkor is, ha Luca Di Montezemolo elnök már rég megmondta: tök mindegy, milyen az autó kívülről, csúnya-e vagy szép, a lényeg, hogy nyerjen.
Hogy mire képes a gép, jövő hét keddtől, az első, jerezi teszten kezdhet kiderülni, mindenestere a mérnökök és a pilóták - Fernando Alonso és Felipe Massa - bizakodnak, hogy a merész vonalak eredményt fognak hozni. A szakemberek bátrabban nyúltak eddig kipróbálatlan megoldásokhoz, főleg mert a tavalyi, konzervatívabb gép jócskán várakozáson alul teljesített.