További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Az új szabályok értelmezése miatt a szezon trendje a kacsaorr, az eddig látott 9 idei autóból csak egy, a McLaren maradt a hagyományos kialakításnál. A többiek mind lépcsőfokot vagy legalább egy huplit terveztek az autó elejére, ami van, amelyiknek jól áll, de többnyire nem.
Caterham CT01 - a prototípus
Kezdjük mindjárt a prototípusnak tartott Caterhammel, ez jött ki elsőként, ezen láttuk először a szemnek nem kedvező megoldást. Valóban, a CT01 az igazi kacsacsőrű emlős, és bár ízlésről vitatkozni felesleges, valószínűleg kevés ember van, akinek ez a gép tetszik.
Ferrari F2012 - talán csúnya, de csak gyors legyen
A Caterham-mintára hajaz a Ferrari, csakhogy az F2012 sokkal szögletesebb, remek hótoló lenne belőle. A vonalak viszont illenek a kasztni egészéhez, valamilyen rosszfiús kinézetet adnak a gépnek. Tetszik vagy nem, mindegy, a Ferrari-elnök megmondta, a lényeg, hogy gyorsan menjen. Eddig persze ez nem annyira jött össze, a teszten nem brillírozott a kocsi, úgyhogy elképzelhető, lesz még további vita a külsejéből is.
Toro Rosso-Ferrari STR7 - amit feldob a lapos
Az az autó, aminek jól áll a kis domborulat az orrán. Kacsaorrnak nehezen is lehet nevezni, ráadásul igazodik a kocsi vonalaihoz. Szép a kasztni színe, jó a dizájnja, mellesleg nem tűnik lassúnak sem a gép.
McLaren-Mercedes MP4-27 - a nap szépe
Oldalról, szemből, felülről, bárhonnan nézünk rá, tetszik, talán mert konzervatív, talán mert tényleg szép. Az egyetlen a hagyományos kialakítással, és mint tudjuk, az egyszerű - legtöbbször - szép is. A szokásos ezüst-piros meg már évek óta bejön.
Lotus E20 - attól függ, honnan nézzük
A bemutatón csodálatosnak tűnt, a pályán kevésbé. Ha az eléggé radikális lejtésú orr nem tűnik fel, kifejezetten szép a gép, illetve ahány szög, annyi megközelítés. Csúnyának nem mondható, és a verhetetlen fekete-arany fényezést csak a piros berakás rontja le kissé.
Red Bull-Renault RB8 - csak a fejlődés érdekében
A világbajnok kocsi dizájnja elüt a többiétől, az orron egy hatmilliméteres rés is található, amin beszivárog a levegő a kasztni alá tovább növelve a leszorító erőt. Olyan, mintha egy szűrőt szereltek volna az elejére - nem túl szép, de az előre lépés érdekében kötelező módosítás. A fényezés a régi, klassz, mint eddig mindig.
Williams-Renault FW34 - lapos és kék-fehér
Az STR-re emlékeztető, de annál keményebb orr itt is meghatározza az autó küllemét. Kissé lejt, jól áll neki, csakúgy, mint a kék-fehér fényezés. Évek óta nem volt ennyi kék a Williamsben, talán legutóbb akkor, amikor 1994-ben Ayrton Senna vezette. Most újra Senna lesz a volánjánál, Bruno, a legenda unokaöccse.
Force India-Mercedes VJM05 - orr extrákkal
A Force India is kitalált valamit, a kacsás orr elejére még egy kis szárnyat épített. Fura első ránézésre, de ha az összképet nézzük, jól beleolvad az egészbe. Egyben van a kocsi, és az a lényeg.
Sauber-Ferrari C31 - egyszerűen klassz
Az autó, amin idén sincs semmi különös, mégis van benne valami, ami megfog. Talán az egyszerűsége, talán a fényezése vagy simán a többitől eltérő, kevésbé szögletes vonalai. Az RBR-hez hasonló nyílás állítólag itt is van az orron, csak nem látszik a fekete festés miatt - szándékosan.
Mercedes W03 - olyan, mint a többi
Schumacherék autóját hivatalosan csak kedden leplezték le, elsőként az Autosport szerzett róla fotót. Sok újat nem látni a gépen az eddigiekhez képest, az orra lépcsős, a kasztni jól néz ki. Talán viszont ezen van a legmélyebb lépcsőfok az eddig látottak közül, egyikben sincs akkora törés, mint ebben.
Az idei mezőnyből már csak a HRT és a Marussija kocsija hiányzik, de azokra még valószínűleg heteket kell várni.
A szépségipar ellepte a Forma-1-et
A gazdasági válságnak hála új nagy szponzort egyik - eddig látott - csapat sem tudott az F1-be csábítani, viszont a szépségiparban nem kis pénz van, bizonyítja ezt a a Williams és a Lotus. Sennáékat mostantól a Head&Shoulders és a Gillette, Raikkönenéket a CLEAR sampon és a női dezodorokra specializálódott Rexona támogatja, így a két istálló a mecénások szempontjából konkrét ellenfele egymásnak.