Tisztázta a Brit GP rajtja előtt a védekezés szabályait a pilótáknak Charlie Whiting vasárnap Silverstone-ban. Az Autosport hozzájutott a levélhez, amit a FIA-képviselő szétküldött a csapatoknak.
"A pilóta, aki egyenesben védi a pozícióját a féktáv előtt, a pálya teljes szélességét használhatja az egyetlen irányváltásánál, feltéve, ha az előzni kívánó autó nincs jelentős mértékben az ő autója mellett. A kétségek elkerülése kedvéért, ha az előzni kívánó autó első szárnyának bármelyik része az előtte lévő autó hátsó kereke mellett van, az már jelentős mérték. A védekező autó nem hagyhatja el a pályát megfelelő indok nélkül" - írta Whiting leginkább Nico Rosberg idén Bahreinben látott manővereire reagálva.
A mercis Hamilton és Alonso elleni védekezése kiborította a két támadót, Rosberget mégsem büntették, mert valószínűleg nem csinált semmi szabálytalant: Hamilton ellen egyértelműen nem, pontosan aszerint járt el, amit most Whiting megfogalmazott, ráadásul Hamilton a leírtak szerint indokolatlanul is ment pályán kívülre. Az alonsós akción viszont már lehetne vitatkozni, az tényleg necces volt Rosbergtől, főleg a spanyol belső kamerájából nézve.
Michael Schumacher tavalyi, monzai, Hamilton elleni manővereit is szabályosnak minősítették akkor, viszont Whiting mostani irányelvei szerint a lenti videón 1:15-től látható akciója már egyértelműen szabálytalan.