Fel kellett adnia a 23. körben a Szingapúri Nagydíjat Lewis Hamiltonnak, tönkrement a McLaren váltója.
A hiba elméletileg váratlan volt, csakhogy a rádión azt mondták a pilótának, "mi megtettük, amit lehet", és ebből a brit sajtó arra következtetett, hogy az istállónál már a verseny előtt sejtették, baj várható. Főleg. mert Hamilton az időmérő végén jobb hátsó kerekével lesúrolta a falat, és Bruno Senna Williamsében hasonló, igaz nagyobb ütközés miatt kellett váltót cserélni.
Sam Michael sportigazgató tagadja, hogy tudtak volna a problémáról, illetve, hogy az a kontakt okozta volna a gondot.
"Nem, a váltó pár körrel előtte kezdett rendetlenkedni, a jelek tiszták voltak, mint korábban is. Szombaton átvizsgáltuk, nem volt ahhoz köze. Semmi jelet nem látok, ami erre utalna. Nagyon valószínűtlen, ha az a hiba, amire gondolok" - idézte az Autosport Michaelt, aki arról nem beszélt, mire gondol.
Martin Whitmarsh csapatfőnök megerősítette ezt: "Láttuk, hogy emelkedik a hőmérséklet, növekszik a nyomás, és akadtak más jelek is, vagyis fájdalmas volt nézni pár körrel előtte. Ha megnézik Sennát és másokat, ők elég keményen visszapattantak a falról. Beszéltem a srácokkal, két-három centis horzsolás volt a keréken, de nem sérült. A felni meglehetősen vékony, ezért a mérnökeink a teljes kerékfelfüggesztést terheléses tesztnek vetették alá. Örömmel tapasztalták, hogy csak nagyon enyhe horzsolás volt, ami nem okozhat semmi kárt. Nem hiszem, hogy a vasárnapnak köze van a szombathoz".
Hamilton a kvalifikáción a legutolsó körben sodródott a falnak, simán továbbment, az eset nem tűnt komolynak, ám a falból egy apró darab azért kitört.
Az angol nulla pontot szerzett, másodikról negyediknek esett vissza a világbajnokságban, hátránya ötven pont - két verseny - fölé nőtt a vezető Fernando Alonsóval szemben.