Sebastian Vettel a negyedik kanyarban ütközött Bruno Sennával, utolsó helyre esett vissza, jobb hátsó kereke és bal hátulja nagyot kapott, de így is folytatta, feljött, és végül megnyerte a világbajnokságot a hektikus Brazil GP-n.
Csapatfőnöke, Chris Horner élete legstresszesebb futamának tartja a vasárnapit, amin pilótája hatodik hellyel, 3 pont előnnyel szerezte meg zsinórban harmadik vb-címét. Különösen azért szorongott, mert a baleset után riasztó állapotban volt a Red Bull.
"Abszolút - válaszolta az Autosportnak arra a kérdésre, féltették-e Vettelt a kieséstől. - A kipufogó nagyon megsérült, és az érzékeny alkatrész. Ilyen ütést kapni, hát masszívan aggódtunk. Épp akkora volt a kár, hogy még el lehessen jutni vele a célig. A kipufogó megrepedt, ha eltörik, ami ekkora sérülésnél már sanszos, valószínűleg meggyújtja a kasztnit, és akkor vége. Megváltoztattuk a motor beállításait, hogy minimalizáljuk a kipufogó hőmérsékletét, emiatt veszítettünk egy keveset a teljesítményből, csak arra figyeltünk, hogy célba érjünk."
Vettelnek szerencséje volt amiatt is, hogy nem kapott defektet vagy nem tört le a jobb hátsó kereke. Az Autosportnak van egy remek képe is a balesetnek erről a pillanatáról.
A németnek a végig szemerkélő eső szintén segített, nem lehetett 100 százalékon autózni, így a teljesítményveszteség kevésbé jött ki. Elmondta, amikor teljesen száraz volt a pálya, érezte, hogy nem elég gyors az autó.
"Követtük az erőhatások változását a felfüggesztéseknél, láttuk, hogy csökkent a leszorító erő, különösen a gép hátuljánál. Az első kerékcserénél enyhén állítottunk az első szárnyon, de a hiány megmaradt, mert nem lehetett mitkezdeni vele" - elemezte a helyzetet főnöke, aki a boxutca falán szokásos lábrázásával igyekezett levezetni a feszültséget.