További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Péntek délelőtt fél tizenegytől mutatta be idei Forma-1-es autóját a Ferrari, az eseményt a Ferrari weboldalán élőben adta a cég központjából, Maranellóból. Annyit már korábban megerősített a gyár, hogy a neve F138, utalva 2013-ra és a 8 hengeres éra utolsó, idei évére. (Jövőre V6-os turbómotorok lesznek az F1-ben.)
Sőt, valójában már kiszivárgott, hogyan is néz ki az autó: a madridi Marca című lap fénykép minőségű rajzokat közölt róla még a hét elején. A bemutatott gép pont olyan: nincs már kacsaorra, módosítottak az oldaldobozokon, alatta a hűtőn, átépítették a kipufogórendszerét és a teljes hátsó kialakítása is megváltozott. Más, mint a tavalyi, annak ellenére, hogy a szabályok alig változtak. Kifejezetten szép, az alján végighúzódó fekete és fehér csíkkal végképp jól fest.
A kocsit szokás szerint a két pilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa jelenlétében leplezték le, és hosszú, ám annál lényegtelenebb beszédet mondott Stefano Domenicali Ferrari-csapatfőnök. Alonso és Massa is értékelte pár szóban a látottakat, de inkább a Ferrari-összetartásról és különleges felkészültségükről beszéltek. Illetve, hogy a Ferrari mindkét világbajnokságot meg akarja nyerni. Mint mindig.
Hosszabban szólt a közönséghez Luca Di Montezemolo Ferrari-elnök, ő a kemény munkát és azt hangsúlyozta, mennyire odafigyeltek a részletekre, illetve megköszönte a mérnököknek meg a szerelőknek, hogy megalkották az utót. Érdekesebb momentum volt, hogy külön köszönetet mondott Alonsónak az előző szezonért, elismerte, hogy egy kevésbé versenyképes autóval tudott nagyot alkotni a versenyzője. Idénre ugyanolyan jó formát és még több sikert kívánt klasszis pilótájának.
A Ferrari a vezetők között a spanyollal, három ponttal lemaradva második lett a világbajnokságban, és a gyártók között is ugyanezt a helyet szerezte meg.
Az olaszok harmadikként mutatták be új kocsijukat, hétfőn leleplezték már a Lotus E21-est, csütörtökön a McLaren MP4-28-ast. Nem sokkal utánuk jött ki a Force India, Silverstone-ban.
Tesztelni kedden kezdik az F138-ast, de az első hetet Fernando Alonso teljesen kihagyja, három napig Massa, a negyediken Pedro de la Rosa tesztpilóta vezeti a kocsit Jerezben. Alonso szerint jó döntés, hogy ő még pihen, és csak később kapcsolódik be a munkába: Jerezben nincs futam, és az első napok általában az autó ellenőrzésével, bejáratásával telnek, teljesítményre inkább csak a február 19-én kezdődő barcelonai gyakorláson fognak vele menni. Immár Alonsóval.