Csapatfőnöke döntése miatt esett ki Alonso
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A második kör legelején kicsúszott, és feladta a Maláj GP-t Fernando Alonso: autójának törött szárnya kényszerítette a kavicságyba. Az alkatrész a második kanyarban sérült meg, amikor a spanyol hátulról nekikoccant Sebastian Vettel Red Bulljának. Innét egy kört nagyjából változatlan sebességgel még ment a Ferrari, maga mögött tudta tartani Mark Webbert, de aztán a célegyenesben a légterelő leszakadt, és az autó alá gyűrődött.
Futam közben azt lehetett hallani, hogy Alonso nem teljesítette a csapat kérését, és a hívás ellenére nem cseréltette le a szárnyat, ám ez nem igaz, legalábbis Stefano Domenicali csapatfőnök teljes egészében vállalta a felelősséget a történtekért.
"Reszkíroztunk, nem jött be. Megfontoltam a helyzetet. Normál körülmények között kihozzuk, de ebben az átmeneti helyzetben az ember megpróbál időt nyerni. Lehet, hogy egyszerre sikerül lecseréltetni a gumikat szárazakra, közben a szárnyat is, és akkor hős vagy. Sajnos a szárny nem maradt fenn. A boxutcából kapta az utasítást Fernando, aki érezte a kárt, de nem láthatta azt. Csapatként vállaljuk a felelősséget" - idézte az Autosport Domenicalit. A Gazzettának viszont hozzátette: "Felesleges kockázatot vállaltunk azzal, hogy nem cseréltük le azonnal, nem szabadott volna ekkora rizikóba belemennünk".
Minden egyértelműnek tűnik, a főnök rosszul döntött, megtörténik, de Alonso nyilatkozata árnyalja a helyzetet, pontosabban bonyolítja. Ő ugyanis rosszul emlékszik arra, hol esett ki, illetve hogy mit terveztek.
"Pici koccanás volt, de elég, hogy eltörje a szárnyat. Extrém balszerencse. Az első körben végig beszéltünk, az autó nagyjából változatlanul működött az első két szektorban. A tévéből a csapat látta a károkat, de a harmadik-negyedik körben gumit akartunk cserélni, és ha addig eljutottunk volna, 20-30 másodpercet spórolunk. Megállni az első körben a szárnyért, majd a harmadikban gumiért, túl nagy büntetés lett volna - eddig minden rendben, ami most jön, az viszont érthetetlen. - Azt mondták, várjuk meg, hogy működik a kocsi a következő körben, de sajnos a hátsó egyenesben leesett a szárny. Ötmásodpercnyire voltunk a boxbejárattól, ám nem jutottunk el addig. Utólag rossz döntés volt, de csak utólag, ugye."
Vagyis Alonso arról beszél, hogy ő ki akart menni azonnal lecseréltetni, csak nem jutott el a depóig, miközben az első körben a sérült kocsival elhaladt a boxkijáró mellett. Közben persze azt is mondja, hogy szándékosan nem cserélték le rögtön.
Mivel az első kanyarban esett ki, és szinte pillanatok múlva már a boxban sétált, lehetetlen magyarázatot találni rá, miért keveri kiesése helyét. Főleg, hogy az összetéveszthetetlen.