Az éve eleje óta a Pirelli a téma a Forma-1-ben, túl gyengék a gumik, túl sok a kerékcsere, csak a gumifogyasztástól függ, ki nyeri a versenyt - állítják a főszereplők. Egyedül Kimi Raikkönen állt ki az olasz gyár mellett, majd a kritikák kezdtek csökkenni, talán mert egyre jobban látszik, a Ferrarinak is fekszik a gumi. A Red Bullnak viszont nem, Vettel barcelonai 4. helyét már beletörődve fogta a Pirellire - ami viszont először ismerte el, a Spanyol GP-n tényleg túl sok kiállás volt, ezért fontolgatja a módosítást.
"Két-három kerékcserére törekszünk, ezúttal túl agresszívak voltunk. Vissza akarunk térni az eredeti tervünkhöz. Silverstone-ig megnézzük, mit tehetünk, de észben kell tartanunk, hogy sokan a változtatás ellen vannak, és talán csak egy mellette. Tudom, ha azt mondom tartósabb gumikat csinálunk, a mostani dobogósok nem fognak örülni, maguk meg jönnek hozzám, és megkapom, hogy a Red Bullnak adtuk a világbajnokságot. Átkozni fognak minket, ha lépünk, de akkor is, ha nem" - nyilatkozta az újságíróknak Paul Hembery Pirelli-főnök Barcelonában.
Vettelnek meggyőződése, a Red Bull a leggyorsabb kocsi az F1-ben, de ez nem jön ki, mert a gumik túl hamar elhasználódnak rajta. A Mercedes nem sír ennyire, pedig az még az RBR-t is verte az időmérőn, aztán a versenyen pár kör alatt eltűnt a mezőnyben, mert a kocsi eszi a Pirelliket.
A Ferrarinak, különösen a vasárnap nyertes Fernando Alonsónak viszont semmi gondja a kerekekkel, és a Lotus-főnök Eric Boullier is azonnal szólt, szezon közben módosítani a keverékeket sportszerűtlen lenne. Az RBR-tulaj Dietrich Mateschitz ellenben kiakadt, szerinte ez így nem verseny.
Silverstone-ig még két futam van, Monaco és Kanada, ami után három hét szünet jön, így a Pirellinek lesz ideje meggondolni, mit lépjen.