A Kanadai GP végén is megpróbálta megfutni a verseny leggyorsabb körét Sebastian Vettel, ahogy mindig, ha nagy előnnyel vezet, és sikerét semmi nem veszélyezteti. Korábban viszont, a futam elején és hajrájában is volt egy-egy meleg pillanata, előbb lesúrolta a falat, majd levágott egy kanyarkombinációt, ezért főnökei a szokásosnál is jobban féltették, hogy túlvállalja magát.
"Megint ráment a leggyorsabb körre, azt mondtam Rockynak, fogja vissza. Amikor látta, hogy az első szektorideje az eddigi legjobb, beszólt neki a rádión, Monaco 1988, Senna. Gondoltam, ez jó lesz, Seb vissza is szólt - 'csak viccelek', és lassított" - mesélte Chris Horner csapatfőnök, mivel állította le Vettelt versenymérnöke, Guillaume Roquelin.
A szakember Ayrton Senna emlékezetes monacói kiesésére gondolt, amikor 25 éve óriási előnnyel vezetett a brazil, ám nem lassított, kihagyott, és az alagút előtt a szalagkorlátnak verte a McLarent, 11 körrel a cél előtt.