Elkészítette hét futam után a szezon előzési statisztikáit az f1today.net: sosem volt még az évad első hét versenyén 308 előzés. Kimi Raikkönen előzött legtöbbet, de csak eggyel többet, mint a kissé váratlanul második Felipe Massa: a finn 26-szor ment el társai mellett, a brazil 25-ször, így ők adják az összes előzés mintegy egyhatodát. A harmadik legtöbbet előző Fernando Alonso és Romain Grosjean 20-20 manőverrel. Az istállók között a Lotus így eggyel veri a Ferrarit, 46-45-re. (Raikkönennek különösen Monacóban akadtak nagy pillanatai.)
Alonso egyedi csúcsot tart, ő az egyetlen, akit az első körben nem előztek. Hétszer startolt, és egyszer sem kezdte a második kört a startpozíciójánál rosszabb helyen. Hét helyet jött előre az első körökben összesen, ennél csak egy eredményesebb pilóta van a mezőnyben, a mclarenes Sergio Perez, nyolccal.
A ferrarisok a legkevesebbszer előzöttek között is élközelben vannak. Massát hatszor, Alonsót csak ötször előzték a futamokon, így csupán a világbajnok Vettel jobb náluk, mindössze négyszer hagyták le. Webbert hétszer, így a Ferrari és a Red Bull a legkevesebbszer előzött istálló 11-11-gyel.
Előzni persze csak az tud, aki nem az élről vagy annak közeléből indul, Raikkönen és a Ferrarik statisztikája azt mutatja, hogy időmérőn autóik gyengélkednek. Így is van, a finn és a spanyol ritkán kerül az első két rajtsorba, általában negyediknél gyengébb posztról startolnak, van honnét feljönniük.
Vettel a futamokat majdnem mindig kedvezőbb helyről kezdi, a két üldöző világbajnoki címe nagyban múlik azon is, hogy tud-e javulni a kvalifikációkon. Mind a Lotus, mind a Ferrari már lassan másfél éve küzd ezzel a problémával, legközelebb a hétvégi Brit GP-n mutathatják meg, hogy fejlődnek.