Addig várunk, míg valaki belehal
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Felháborodtak a pilóták a silverstone-i durrdefektek miatt, Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Eric Vergne és Sergio Perez autóján is szétrobbant a bal hátsó kerék. Baleset nem történt, a legkomolyabb Massa pördülése volt, de csak idő kérdése, és baj lesz, figyelmeztettek a károsultak.
"A biztonság a legfontosabb, ami történik, elfogadhatatlan. Azért teszteltünk velük, hogy fejlesszük a gumikat, és megakadályozzuk, hogy ilyesmi megtörténjen, ők mégsem tettek semmit. Valaki karambolozhatott is volna. A biztonsági kocsi mögött épp arra gondoltam, hogy csak akkor történik valami, ha valakinek baja esik. Mindenki látja, mi a helyzet, reagálniuk kell - sürgetett Hamilton.
A Mercedes májusi titkos tesztjét azzal is indokolta, hogy csak meg akarták tudni, miért kapott hasonló defektet a bahreini edzésen Hamilton. Barcelonában más típusú hiba jött el, levált a futófelület, és Kanadára a Pirelli változtatott az abroncsok ragasztási technológiáján. Montrealban nem volt gond, viszont a Brit Nagydíjon újra feltűnt egy probléma, a durrdefekt. A gumi nagy sebességnél egyszerűen szétrobban, darabjaira esik és teljesen szétfoszlik. Nem tudni, miért, a gyártót is meglepte ez a gond.
"Elfogadhatatlan, az életünket kockáztatjuk, nem kellene megvárnunk, míg bajunk esik. Ha 250 kilométer/óránál ilyesmi történik, az nagyon necces. A Pirellinek van min javítania" - csatlakozott Hamiltonhoz Perez.
A Pirelli Barcelona után módosítani akart a gumikon, ám ez azok menettulajdonságainak a változásával is járt volna, és mivel a leválásoknál a gumi nem eresztett le, a biztonság nem volt veszélyben, így néhány csapat megvétózta a tervet. A Ferrari, a Lotus és a Force India állt ellen leghevesebben.
"Szerencsénk volt, hogy senki sem ütközött. Kanyarban nagy baleset is történhetett volna. Nagyon veszélyes, ami ma történt. Már Bahreinben gondjaim voltak a gumival, kétszer is. Vagyis nem ez az első pálya. Van, aki szerint a kerékvetők miatt van vagy törmelék okozza, de nem mentem rá semmire, esetleg csak Hamilton gumidarabjaira, és a kerékvetőt sem használtam durván" - hangzott Massa véleménye.
A helyzettel tehát kezdeni kell valamit, lehet is, fognak is, mert most már a gumi életveszélyes, így a FIA szinte biztosan utasítja már a napokban a Pirellit, hogy bárhogyan, csak oldja meg a kérdést. Ebben az esetben pedig már nem szólhatnak bele az istállók a gumigyár lépéseibe.
Csak az a baj, hogy a következő nagydíj már pénteken kezdődik, vagyis a Pirellinek alig van ideje kitalálni valamit. A Nürburgring ráadásul gyors pálya, két igen kritikus pontja is van, ahol ha szétmegy a gumi, nagy baleset történhet. A visszafordító előtt 300-ról fékeznek keményen, illetve van egy kanyar, amit szinte egyenesként vesznek padlógázon, annyira gyors. Silverstone az egyik legbiztonságosabb pálya, mindenhol nagy bukótér van, de a Nürburgringen pont ezen a két helyen nincs kiemelkedően sok hely - ahhoz legalábbis, hogy egy durrdefektet ki lehessen pörögni ütközés nélkül.