Majdnem leállították a Brit Nagydíjat, felmerült a hétvégi Német GP elhalasztása
Elárulta a gumikáoszba torkollott Brit GP után Charlie Whiting versenyigazgató, hogy miután három autó is defektet kapott az első 15 körön belül, fontolgatta, hogy leállítja a futamot. Végül csak a biztonsági autót küldte be, de a helyzet nagyon necces volt. Pályamunkások tucatjai szedegették a gumitörmeléket a pályáról, beküldtek több utcaseprőkocsit is, amik párhuzamosan köröztek a versenyautókkal.
"Meglehetősen közel kerültünk a piros zászlóhoz, felmerült bennem, hogy megtegyük. A takarításnál veszélyben voltak a pályabírók."
A gumihelyzet nagyon komoly, és a dolgot bonyolítja, hogy péntektől újra verseny van, a Német GP a Nürburgringen. A Ferrari-csapatfőnök Stefano Domenicali azt vetette fel, hogy a július 17-én kezdődő, három napos fiatalpilólóta-tesztet teljes gumitesztté kellene nyilvánítani, és bevetni az állandó pilótákat is. Támogatta ezt Chris Horner RBR-főnök, Martin Whitmarsh a McLarentől viszont mást, gyorsabb és konkrétabb megoldást akar: a 2012-es gumikat.
Hornernek szintét teszik ez az ötlet, sőt, Whitmarshban már az is felmerült, ha nem tudnak elég tavalyi gumit vinni a Nürburgringre, akkor lehet, hogy el kell halasztani vagy törölni kell a nagydíjat - ugyanis a Pirelli-gumi jelenleg veszélyes. A véleményét osztja Eric Boullier Lotus-menedzser is.
Whiting szerint az első lépés, hogy a Pirelli kivizsgálja, mitől robbant szét a gumi, aztán megmondja, hogy mikorra tudja megoldani a gondokat.
"Ilyen hibát még nem láttunk, analizálnunk kell a helyzetet, és megtalálnunk az okokat. Még nem vonhatunk le következtetéseket, meg kell vizsgálni a használt gumikat is, hátha találunk olyat, ami robbanáshatáron volt. Reggel első dolgunk, hogy foglalkozzunk ezzel a kérdéssel, és már szerdáig döntéseket kell hoznunk."
Szerdára tervezik a Sport Munkabizottság találkozóját, ezt mindenképp megtartották volna, de most a csapatok meghívták a Pirellit is.
Ha a tavalyi gumi nem megoldható, tényleg felmerülhet a futamhalasztás, főleg, hogy gond nélkül kivitelezhető: a német és a magyar verseny között három hét van, így egy vagy két hét csúszás is beleférne. Ha egy héttel csúsztatnák, akkor még a Silverstone-i tesztet sem kellene elhalasztani.