Hülkenberg miért nem kell a McLarennek?
További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Hiába hozza a jobbnál jobb eredményeket hétről hétre a közepes Sauberrel Nico Hülkenberg, még mindig nincs szerződése jövőre. A Ferrariról az utolsó pillanatban maradt le, jelenleg úgy néz ki, a Lotus akarja, de még semmi nem fix. A McLaren sem erősítette még meg Sergio Perezt, ám ott fel sem merül a német neve, ami nehezen érthető. Az Autosport szerint azért nem, mert Hülkenberg magas és nehéz, jövőre pedig a termetes, férfiasabb felépítésű pilóták hátrányban lesznek az új súlyhatár miatt - a McLaren ezért nem akarja bevállalni. Az újság véleménye nehezen áll meg, mivel Jenson Button, aki marad jövőre az angoloknál, egy centivel alacsonyabb (183) Hülkenbergnél, és egy kilóval könnyebb nála (74).
Hülkenberg a lapnak arról beszélt, október végéig tudni akarja, mi lesz vele.
"Biztosat akarok a jövőmről, és nem csak novemberben. A hónap végére meg kell oldódnia, kell lennie egy meghatározott időhatárnak. 2010-ben már két szék között a pad alá estem, nem reszkírozom meg újra."
Három éve a Williamsszel és a Force Indiával is tárgyalt, ám végül a Williams dobta őt, mire ez nyilvánvalóvá vált, a Force India betelt, így 2011-re csak tesztpilótának tudták leigazolni, kimaradt az F1-ből. Ha a Lotus összejönne, négy szezonja alatt negyedik istállójánál vezetne, ami nem néz ki túl jól.
"Nem aggaszt ez a dolog, lehet, hogy nem ideális, de van jó oldala, mindenhonnét a pozitív tapasztalatokat vihetem magammal. Nem a legjobb, hogy nincs folyamatosság a karrieremben, és nem tudtam befészkelni magam sehová, ám minden lépésemnek oka van, így történt, nem érdemes rágódni rajta."
A Lotusnak nem gond a felépítése, azzal törődnek csak, hogy jelenleg ő a legnagyobb reménység a Forma-1-ben.
"Tehetséget választok, a mérnökeim meg oldják meg az autó súlyát. 10 kiló papíron 3 tized, de ha a súlyhatárra sikerül kerülnünk, ez már nem számít. Pár hét alatt le akarom zárni az ügyet, mondjuk, Abu-dzabiban (november elején)" - nyilatkozta Eric Boullier Lotus-főnök, akinek azért kel vacillálnia, mert ha nem sikerül megállapodnia egy új pénzügyi befektetővel, az Infinity Racinggel, Hülkenberg nem biztos, hogy őket választja.
A 26 éves opciója még excsapata, a Force India, aminek egy pilótája sincs 2014-re, illetve maradni a Saubernél, ami nem lenne ideális.
A McLaren közben azon dolgozik, hogy két fiatal tartalékját, Kevin Magnussent és Stoffel Vandoornt jövőre egy kisebb istállóhoz nyomja be, versenypilótának. A Force Indiának technikai együttműködési megállapodása van a McLarennel, Martin Whitmarsh McLaren-főnök azt mondja, hosszabbíthatnak, de akkor az egyik kocsit kapja meg Magnussen.
Próbálkoznak továbbá a Lotusnál és a Marussiánál is helyet találni a fiatal kettősnek, egyelőre még nem jártak sikerrel egyik helyen sem. Lehetőség az is, hogy Button társaként kockáztassák meg valamelyiküket, csakhogy kevés a szezon előtti tesztlehetőség, és Whitmarsh attól fél, hogy túl tapasztalatlanul kell nekivágniuk F1-karrierjüknek, ami visszaüthet.