Kezd harapni az ijedt egér
További Forma-1 cikkek
- Max Verstappentől elvették a pole-pozíciót Katarban
- A Katari Nagydíj időmérőjén megint előjött a zseni Max Verstappenből
- Az utolsó métereken adta át a győzelmet Norris a katari sprintversenyen
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
"Ez a kissrác úgy ül ott, mint egy félénk kisegér" - mosolygott az origós kollegina az idei Magyar Nagydíj sajtótájékoztatóján, amikor Esteban Gutierrezre került a sor, és a mexikói újonc félszegen válaszolgatott a kérdésekre.
A bajnokság 10. futamánál jártunk, és a 22 évesnek tényleg nem lehetett topon az önbizalma: 0 pont a Sauberrel, első-második szakaszos kiesések az időmérőn, és egy komoly baleset Kínában, amikor hátulról kiütötte Adrian Sutil kocsiját.
Tudta Gutierrez is, rizikós még a beszállása a csúcsra, múlt évvégén ezt maga is elismerte: "Nem lenne ésszerű azt mondanom, hogy 100 százalékig felkészültem, nehéz megítélni, mennyire állok készen".
Pont ilyen bizonytalannak tűnt, és a szezon felénél leginkább arra hajlott az ember, hogy semennyire. Nem segítette őt persze semmi, sem a pocsék autó, sem a kiváló csapattárs, Nico Hülkenberg, aki ellen esélye sem lehetett, időmérőn sem, pláne versenyen.
A Hungaroringen is kiesett, majd a nyári szünet után Spában 14., Monzában 13. lett. Szingapúrban viszont az időmérőn megtört a jég, életében először eljutott az utolsó harmadig, bement a tízbe, majd aztán Koreában is. 12., utána 11. lett a versenyen, épphogy lemaradt a pontszerzésről.
A hétvégén Japán nem indult neki tökéletesen, a döntő időmérőharmadot nem érte el, még ha csak 2 tizeddel is volt lassabb továbbjutó csapattársánál. A futamon viszont élete formájában ment, feljött hetediknek, Hülkenberg mögött fejezte be, közvetlenül. 20 másodpercet kapott a legnagyobb tehetségtől az 53 kör alatt - ebből nem kevés már a rajtnál megvolt -, és megszerezte karrierje első pontjait. Ráadásul úgy, hogy a hajrában Nico Rosberg Mercedesét sikerült maga mögött tartania.
"A sebessége sosem volt kétség, a tesztekből tudtuk, hogy gyors. Kemény dolog újoncnak lenni, különösen a középmezőnyben. Ráadásul sokat szárazon nem is tesztelhetett az állandó esők miatt, amikor autóba ült, azonnal rákezdett. Az első futamra úgy jött, hogy száraz pályát nem is látott. De minden nap tanult valamit, és folyamatosan fejlődik. Nagyon okos srác, keményen dolgozik, szép karrier áll előtte" - dicsérte sauberes versenymérnöke, Tom McCollough.
Gutierrez leginkább a csapatnak köszöni, hogy megvárta, amíg felnő, illetve, hogy még mindig türelmesek vele. Könnyen lehet, hogy pár másik istálló nem adott volna neki ennyi lehetőséget.
"Jól érzem magam, a Sauber látja a hozzáállásom, tudja, hogy dolgozok. Elégedettséget éreztem, magam és a csapat miatt is, türelmesek voltak, és mindent megadtak a fejlődésemhez. Ennek az eredménye a pontszerzés, és persze a barátok, a család támogatásának, rengeteg energiát merítek belőlük. A célom persze továbbra is az, hogy közelebb és közelebb kerüljek Nicóhoz, és a dolog halad is. Azt hiszem, tudom folytatni ebben a ritmusban a szezon végéig. A mostani eredményekkel már a következő idény miatt sem kell aggódnom" - vonta le a következtetéseket a közép-amerikai tehetség.
Utolsó gondolata viszont valószínűleg téves, a sauber anyagi gondjai miatt a 18 éves Szergej Szirotkint fogja indítani jövőre, és nagy kérdés, ki lesz a csapattársa. Újonccal és egy másodévessel nekivágni az utóbbi 25 év minden bizonnyal legnehezebb szezonjának, nagy rizikó lenne, rutinos társat kereshetnek az orosz mellé. (Hülkenberget valószínűleg elveszítik.)
Monisha Kaltenborn csapatfőnök nagyon elégedett Gutierrezzel, ám jövőjével kapcsolatban csak annyit tudott mondani: "Vannak lehetőségeink, még gondolkozunk".
Gutierrez esélye, hogy Szirotkin esetleg nem kapja meg az F1-es licencet, ám ez meg a csapat létét veszélyeztetné. Vagy pedig annyira jól kell szerepelnie a maradék négy futamon, hogy minden kétséget elsöprően alkalmasnak találják 2014-re, kevéske tapasztalata ellenére is. Esetleg olyannyira, hogy egy másik, biztosabb istállónak megakadjon rajta a szeme.