Aggódhatsz, ha nem te vagy Hülkenberg

2013.10.19. 08:54

Betelt a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes a Forma-1-ben, ám a másik nyolc csapatnál még jócskán akad hely jövőre, van, ahol kettő is. Teljes a bizonytalanság a középmezőnyben, sőt, a McLarennél is lehet egy üres poszt. A kisebb csapatok szintén versenyzőket keresnek a következő szezonra.

McLaren

Jenson Button helye fix, Sergio Perez akkor maradhat, ha nem találnak nála jobbat. Fernando Alonso az álom, ám ő be van betonozva a Ferrarinál. Nico Hülkenberg szabad, fel is merült a neve, csak a csapat nem benne látja a jövő nagy bajnokát. Nem tudni, miért, a lényeg, hogy az egyik legkedvezőbb pozíciónak még nincs gazdája.

Lotus

Kimi Raikkönen lép a Ferrarihoz, Romain Grosjean hosszabbítása "formalitás", mondja a csapat, a másik kocsi üres. Nico Hülkenberg a jelölt, de ő csak akkor jön, ha az istálló jövője anyagilag rendeződik: egy közel-keleti befektetővel tárgyalnak most már féléve, ha megállapodnak, a német aláírhat. Ha nem, szinte biztosan fizetős pilótát keresnek, állítólag Felipe Massa tudna pénzt hozni, és a rutinja miatt is megfontolandó. Ő a B lehetőség Hülkenberg után.

Toro Rosso

Daniel Ricciardo felmegy a Red Bullba Vettel mellé, Jean-Eric Vergne marad. Stoffel Vandoorne McLaren-tesztpilóta pénteken elárulta, szeptemberben megkeresték őt, ám nemet mondott, mert csak egyéves szerződést ajánlottak neki, ő pedig hosszabb távra tervezne. A dolog furcsa, mert a McLaren-vezér Martin Whitmarsh épp azon dolgozik, hogy mindkét fiatal tartalékját - Kevin Magnussen a másik - elhelyezze egy kisebb istállónál. Vagyis nincs még lefutva az ügy, egyelőre viszont Felix Da Costa, a GP2 bajnoka az első számú esélyes, ő már eddig is a Red Bull fiókcsapataiban versenyzett, a márka saját nevelése.

Force India

Adrian Sutil épp a napokban nyilatkozta, hogy valószínűleg maradni fog, akkor megy, ha az istálló talál nála jobbat - értsd, olyat, aki többet hoz, és legalább ennyire rutinos. Sutilnak van saját szponzora, teljesítményével nincs baj, ráadásul jelenlegi társa, Paul Di Resta alulteljesít. A skót menedzsere már aggódik, hogy a fizetős pilóták elvehetik protezsáltjától a helyet, nekik bezzeg nincs pénzük. Talán nem kellett volna az utóbbi öt futamon zsinórban kiesni, legtöbbször baleset miatt. Fel is merült Nico Hülkenberg visszatérésnek lehetősége.

Jó lehet most Nico Hülkenbergnek lenni
Jó lehet most Nico Hülkenbergnek lenni

Sauber

Nekik már van egy 18 éves, dúsgazdag orosz tinédzserük, Szergej Szirotkin, aki eddig egyszer vezetett F1-autót. Még a lincence sincs meg, elméletileg mellé keresnek valakit. Természetesen itt is képben van Hülkenberg, aki, ha nem megy a McLarenhez, Lotushoz vagy a Force Indiához, akár maradhat is a Saubernél. Nem tudni, mi lesz másik mostani versenyzőjükkel, Esteban Gutierrezzel, aki tehetséges, megtartanák, csakhogy 22 éves egyévnyi tapasztalattal, így Szirotkinnal együtt nekivinni őket a turbós évnek, amikor új a motor, az autó meg minden, rizikós lenne. Más név még nem került elő, de csak idő kérdése, míg ellőjönnek Pastor Maldonado eurótízmilliói.

Williams

A venezuelai Maldonado ugyanis menne a pocsék év után, így Valterri Bottas helye biztonságban van. Állítólag Giedo van der Garde érkezhet mellé a Caterhamtől, akinek apósa most készül bevásárolni magát a csapatba résztulajdonosként. Ez megnyithatná előtte az utat, van pénze is, nem is rossz pilóta.

Caterham

Charles Picet semmi értelme kidobni, ügyes, és még a pénzt is hozza, ha van der Garde lép, jöhet egy másik pénzes ember, akár még Maldonado is.

Marussia

Jules Bianchit butaság lenne dobni, főleg, hogy Ferrari-nevelés, és az istálló jövőre Ferrari-motorral megy. Max Chilton sem tehetségtelen, eddig fizetni is tudott, de ha van jövedelmezőbb megoldás, az felkeltheti a minicsapat érdeklődését.