F1: Nyugi, 2014-ben zajlik majd az élet
Egy kerékcsere és az élmezőnyben kvázi semmi versenyzés nem volt az austini futamon, pár csapatfőnök már aggódik, jövőre egész évben ez lesz a helyzet. A Pirelli ugyanis azzal fenyegetőzik, a rengeteg kritika miatt tartós gumikat gyárt, és minden futamon egyetlen boxkiállás lesz mindenféle taktikázási lehetőség nélkül, lassan kopó gumikkal.
Leginkább a ferraris Stefano Domenicali feszeng. "Aggódalomra ad okot, beszélnünk kell róla a következő hetekben, a konzervatív gumifogyasztás nem árthat a versenyzésnek. Biztos vagyok benne, hogy a Pirelli talál megoldást, mert a sport és a show a csapatok egyéni érdekeinél is fontosabb. Jövőre nyomatékosabb autóink lesznek, a hátsó kerekeket komolyan meg kell vitatnunk a következő hetekben" - nyilatkozta az Autosportnak.
Arra célzott, hogy a csapatok nem engedik a Pirellit idei autóval és idei gumikkal tesztelni, mert attól félnek, az az istálló, amelyik kipróbálhatja az új gumit, előnybe kerül.
"Egyensúlyt kell találnunk. Austin kockázatmentes futam volt és statikus. Nem szabad túl nagy terhet helyeznünk a Pirellire, hogy optimális átmenetet találjon a kopás és a megbízhatóság között. Óvatosnak kell lennünk, senki nem akar kizárólag egykiállásos versenyeket. Stratégiák kellenek, amiknél a gumi kulcskérdés" - beszélt visszafogottabban Chris Horner RBR-főnök.
Ross Brawn, hármuk közül a magasan legnagyobb és legtapasztaltabb szaktekintély ellenben teljesen nyugodt: "Meglehetősen eseménydús lesz a következő év a kocsik miatt. Nem hinném, hogy 100 százalékos megbízhatóságra számíthatunk, zajlik majd az élet. Egy éven át igen sok akció lesz körülöttük, tehát nem aggódnám túl a kissé konzervatívabb gumikat. Majd ha a versenyzés újra elkezd leülni, akkor visszatérhetünk a gumikra, de úgy sejtem, akad elég gondunk a kocsikkal jövőre".
Természetesen a turbómotorra és az azokkal érkező új szabályokra gondolt, a vadonatúj motorok nem valószínű, hogy azonnal olyan kiforrottak, mi több, szinte kizárt, hogy olyan kiforrottak legyenek legalább egy évig, mint az évtizedes V8-asok. Teljesen új autókat kell építeni hozzájuk, így drámákra számíthatunk a gumiktól függetlenül is.