Hangja, mint a Concorde-é felszállás előtt
Rendben lezajlott a franciaországi La Ferte Gaucher pályán a Formula-E-s Spark-Renault SRT_01E névre keresztelt autó kétnapos tesztje. A gépet a korábbi Forma-1-es pilóta, az elektromos Formula-E-sorozat hivatalos tesztpilótája, a brazil Lucas di Grassi vezette, és annak ellenére mindennel meg volt elégedve, hogy egyelőre csak a végleges negyedére képes, 50 Kw teljesítményű erőforrást tették a kocsiba.
"Nagyszerű érzés első alkalommal vezetni a Forma-E-s autót. Mindenkit biztosíthatok, hogy nagyon jó lesz - még a negyedolyan erős akkumulátorral is nagyon jó a nyomatéka" - mondta di Grassi a nagyjából 40 körből álló teszt után.
A Forma-E főnöke, Alejandro Agag szerint a szurkolók imádni fogják a kocsik kinézetét és hangját is. A külsővel nincs is baj, a korábban bemutatott modellekhez képest jóval agresszívabb lett, elsősorban a hosszú orr és a kerekekig felnyúló első vezetőszárny miatt. Az elektromos motor hangja viszont rendkívül szokatlan, főként a Forma-1 után, leginkább egy felszálláshoz készülődő Concorde-éra, vagy egy távirányítós kisautóéra hasonlít. A lényeg viszont, hogy egyáltalán van hangja, és ha a rendes, 200 Kw-os, mintegy 270 lóerős erőforrás kerül a gépbe, jobb lesz az összhatás.
A Formula-E első bajnoksága 2014 szeptemberében, Pekingben kezdődik majd 10 csapattal. Addig még rengeteg teszt vár di Grassira, valamint a szerdán bejelentett másik tesztpilótára, a szintén ex-F1-es Szató Takumára. A futamokat nagyvárosok utcai pályáin fogják rendezni.