A jerezi teszt utolsó napján Massa volt a leggyorsabb, de Alonso futotta a legtöbb kört, Rosberg meg versenyszimulációt is végrehajtott. A Red Bull teljesen leszerepelt, idő előtt hazautazott, pedig még egy elképesztő vészmegoldással is próbálkozott (12:25-os poszt), a Renault-motoros kocsik szintén égtek.
A Mercedes volt a legjobb, ha nem is a leggyorsabb, de mindenképp a legmegbízhatóbb, és futotta a legtöbb kört a pénteken véget ért első idei Forma-1-es teszten, Jerezben. Az istálló az utolsó napon, igaz nedves pályán, már versenyszimulációt is teljesített, ami még állandó körülmények között is siker, nem hogy az idei szabályváltoztatások után. Nico Rosberg ment egy egész versenynyit, és ő tette meg a hét legtöbb körét is, 188-at.
Jól zárt a Ferrari is, Alonso és Raikkönen szorgosan gyűjtötték a köröket, és nem is voltak lassúak. Hasonlóan elégedett lehet a McLaren, ami ugyan lassan indult, az első napot kihagyta, utána kettőt viszont megnyert, és a zárónapon is ott volt az élmezőnyben. Button és az újonc Magnussen is meggyőzően vezetett, a kocsi ígéretesnek tűnik.
Teljes kudarc viszont a nagycsapatok közül a Red Bullé, ami a legrosszabb idővel és a legkevesebb körrel végzett a héten. 21 kör összesen, ami semmi, azok is nagyon lassúak. A kocsi ERS-akkumlátoraival és a Renault-motorral is baj van, kisebb dolgokat át kell tervezni a kasztnin, Adrian Newey már csütörtökön visszarepült Angliába, hogy megkezdje a munkát. Pánik egyelőre nincs, mert három hét múlva lesz a következő teszt, így az idő - egyelőre - a világbajnoknak dolgozik.
Időlista helyett sokkal fontosabb most körlistát nézni, ki mennyit futott az első héten, a megbízhatóság ugyanis az elsődleges a fejlesztések e szakaszában. Jerezben amúgy sem lesz futam, ráadásul a turbómotorok még néhány ezer fordulattal a maximumuk alatt üzemeltek, úgymond bejáratósak. A hét legjobb körét azért említsük meg, főleg, hogy egy újonc, a mclarenes Kevin Magnussen futotta: 1:23.276.
Az utolsó nap végeredménye:
1 Massa (Williams) 1m28.229s, 86 laps
2 Alonso (Ferrari) 1m29.145s, 115 laps
3 Juncadella (Force India) 1m29.457s, 81 laps
4 Magnussen (McLaren) 1m30.806s, 110 laps
5 Hamilton (Mercedes) 1m30.822s, 41 laps
6 Bianchi (Marussia) 1m32.222s, 25 laps
7 Sutil (Sauber) 1m36.571s, 69 laps
8 Rosberg (Mercedes) 1m36.951s 91 laps
9 Kobayashi (Caterham) 1m43.193s, 54 laps
10 Kvyat (Toro Rosso) 1m44.016s, 9 laps
11 Ricciardo (Red Bull) 1m45.374s, 7 laps
Az összesített körlista:
Mercedes 310 kör
Ferrari 251
McLaren 245
Sauber 163
Williams 176
Force India 146
Caterham 76
Toro Rosso 45
Marussia 30
Red Bull 21
Massa maradt az élen, de Rosbergé a legtöbb kör.
Idő lesz begyűjteni a két kocsit, és ötkor zárás.
Közel van egymáshoz a két kocsi, nem lenne azért meglepő az újoncoktól.
Az RBR-hez hasonló gondok az STR-nél, ráadásul az orosz máris leparkolt a pályán. Piros zászló, vagy miatta, vagy a kicsúszó Magnussen miatt.
1:28.521 - az idő melegszik, a pálya szárad, a száraz vonal egyre szárazabb. De 1:23-ig, Magnussen legjobbjáig csütörtökről, aligha jutnak ezúttal.
És a második idővel parkol Massa mögött, pártizedes hátránnyal, persze még javíthat.
Massa, Alonso, Hamilton, Magnussen igyekszik az utolsó félóra kezdetén.
Bár a teszt leglassabb és legkevesebbet köröző csapata a Red Bull, új pilótája szerint "nem kell pánikolni, mert az idő még nekik dolgozik". Így is van, 3 hetük van csinálni egy tisztességes kocsit, ha február 22-én, Bahrein után is így állnak, akkor kezdhetnek félni.
Egyszerre mentek ki a pályára.
Szabad a pálya, mehetnek a kocsik.
1. Massa (Williams-Mercedes) 1m29.023s, 65 laps
2. Alonso (Ferrari) 1m29.290s, 96 laps
3. Juncadella (Force India-Mercedes) 1m30.437s, 63 laps
4. Hamilton (Mercedes) 1m30.835s, 30 laps
5. Magnussen (McLaren-Mercedes) 131.804s, 102 laps
6. Rosberg (Mercedes) 1m36.951s, 91 laps
7. Sutil (Sauber-Ferrari) 1m39.941s, 57 laps
8. Bianchi (Marussia-Ferrari) 1m40.966s, 14 laps
9. Kobayashi (Caterham-Renault) 1m43.193s, 54 laps
10. Kvyat (Toro Rosso-Renault) 1m44.016s, 8 laps
11. Ricciardo (Red Bull-Renault) 1m45.374s, 7 laps
Ugyanott, ahol Sutil, ismét piros zászló. A McLaren nincs a kavicsban, de lefulladt, ezért menteni kell.
A williamses az első az 1:29-ben.
Juncadella, Massa, Magnussen, Hamilton, megnyomják az utolsó másfél órát.
Sutil autóját eltakarították, lehet menni!
A Sauber-Ferrari háttal a kavicsban a sikánnál.
Vagyis Sutil, aki egyszer már kicsúszott a héten, saját hibájából. Nem nézne ki túl jól, ha újra az lenne.
1:30.861, de már piros zászló akadályozza.
1:31.551 az első idő. Juncadella és a Magnussen mögötte, Hamilton negyediknek jött be csapattársa, Rosberg elé.
A három nap alatt nem sok, de az RBR és az STR, a másik két csapat boldog lenne vele. Ők pénteken összesen 15-öt hoztak össze, bár az STR-es Kvjat még próbálkozik.
Másodiknak jött föl, négy tizedre van Juncadellától.
Két órával a teszt vége előtt a Caterham is közölte, befejezték a hétre. Na nem önszántukból, a Renault-motorban romlott el valami. De legalább a japán 54 köre biztató, bár soknak semmiképp sem mondható.
1:40-es. 81. köre a héten, csapattársa 188-nál fejezte be.
Majdnem két órája megkapta a kocsit Rosbergtől az angol, de csak most tudott kigurulni a Mercedesszel.
1. Daniel Juncadella (Force India-Mercedes) 1m31.719s, 45 laps
2. Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1m32.260s, 82 laps
3. Fernando Alonso (Ferrari) 1m35.334s, 71 laps
4. Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1m36.069s, 48 laps
5. Nico Rosberg (Mercedes) 1m36.951s, 91 laps
6. Jules Bianchi (Marussia-Ferrari) 1m40.966s, 10 laps
7. Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1m42.549s, 51 laps
8. Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) 1m43.193s, 54 laps
9. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Renault) 1m44.016s, 8 laps
10. Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1m45.374s, 7 laps
A száraz, vagy inkább még száradó ív a pályán. Slickgumira még azért alkalmatlan az aszfalt.
Kobajasi, Sutil és Massa is.
Juncadella a Pirelli szuperlágy esőgumiján van, Magnussen a Pirelli speciális Jerez-keverékén. Most épp a dán van elöl, ő ment először 1:33 alá.
1:33.119, itt nagy pályaszárítási akció indult be.