További Forma-1 cikkek
- Fia balesete után szívinfarktust kapott a Red Bull pilótájának édesapja
- Egy Red Bull és egy Ferrari is ripityára tört egy körrel az Azeri Nagydíj vége előtt
- Leclerc zsinórban negyedszer indulhat a pole-ból Bakuban
- A Red Bull és a Ferrari bizonyult a legjobbnak az Azeri Nagydíj nyitányán
- Fernando Alonso: Newey érkezésével az Aston Martin lett a jövő csapata
Adrian Sutil és Nico Rosberg múlt héten, közvetlenül a tesztek után már értékelte az új, turbómotoros Forma-1-et, a Sauber-pilóta szerint meglehetősen sok a különbség, a mercis nem tapasztal túl nagy változást.
Sutil szerint viszont abban is más 2014, hogy az autók jócskán lelassultak, és ebben egyet ért vele a ferraris Fernando Alonso és az exferraris Felipe Massa is, aki most már a Williamsnél van. De a lényeg: a lassulás nem megy az élvezet rovására.
"20-30 százaléknyi leszorítóerőt veszítettünk tavalyhoz képest, és a gumik is keményebbek egy fokkal. Kár, mert így az F1 pillanatnyilag kicsit lassú. A motor rettentő erős, szóval vezetni remek, jó a turbó, de aerodinamikailag fejlődnünk kell, mert az F1-nek a kanyarokban is gyorsnak kell lennie. A gumik túl kemények, nem értem, miért kell ennyire kozervatívnak lennünk, tapadhatna jobban is" - idézte az Autosport Sutilt. A német a jövőt derűsen látja, a lassabb tempó nem lesz tartós: "Az évek során láttuk, hogy ha a szabályváltozások után beindulunk, havonta, kéthavonta másdopercnyit fogunk gyorsulni, szóval jövőre úgy négymásodperces javulást várok. Óriásit fogunk lépni, és a Forma-1 újra elég gyors lesz".
2004-ben 10 másodperccel voltak gyorsabbak Jerezben az autók, egy éve ilyenkor 5-6 másodperccel futottak jobb köröket, csakhogy a turbókorszak még nem indult be, a motorok bejáratósak, nem mehettek még a maximumon Andalúziában. Párezer fordulat még hiányzik a végéről, és a kasztnik is változni fognak a március közepi szezonkezdésig - az egész már akkor jóval gyorsabb lesz, mint jelenleg.
"A kocsik lassabbak, tíz éve közel 10 másodperccel jobban voltunk. Fizikailag könnyebb vezetni ezeket a gépeket, kisebb erők hatnak a kanyarokban, de több mindenre kell figyelnünk, több gomb van a kormányon, nehezebb kordában tartani a kocsit. Más, mint eddig, de
nagyjából ugyanolyan. Ha gokarttal mennék, fél perccel lennék lassabb, mégis izzadnék, és ugyanígy élvezném. Amíg a határon vagy, a köridő mindegy, mert a vezetés élvezete változatlan marad. A kocsikat még mindig nagyon szórakoztató élmény vezetni" - mesélte Alonso.
Massa osztja a véleményét: "Az autó sokkal lassabb, mint tavaly, de ha a határon mész, és mindent megpróbálsz kifacsarni a kocsiból, nem érzed, hogy lassabb vagy, csak azt, hogy nincs könnyű dolgod. Miközben, ha jobban tapad a gép, akkor is lassabbnak tűnik az egész, ha a végén jobb köridőt futsz".
A tesztidény február 19-től Bahreinben, egy igazi Forma-1-es pályán folytatódik.