További Forma-1 cikkek
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
Mindössze egy évre kell megszoknunk a nagyon ronda Forma-1-es autókat, Charlie Whiting FIA-ellenőr azt mondja, könnyedén véget vethetnek ennek a korszaknak, ha enyhén belenyúlnak az előírásokba - így 2015-ben újra normális kinézetű autókkal versenyezhetnek a Forma-1-ben.
Vettel, Newey és Alonso is leszólta már az új kocsikat. Vagy nyomott az orruk, mint a Ferrarinak és a Mercedesnek, vagy hosszan lelógva végződik, mint az összes többi autón, kivétel talán a Red Bullt, ami megpróbálta a maximális esztétikumot kihozni a szabályokból.
A probléma az, hogy jelenleg meghatározott az autó orrcsúcsának maximális magassági pontja, de az, hogy utána hogyan szélesedjen a pilóta feje felé, nincs szabályozva. Emiatt alakulhattak ki a mostani csúfságok, mert a mérnökök érdeke, hogy minél több levegő jusson be a kocsi orra alatt, így az hirtelen szélesedik ki a vékony szakasz után. Vagy épp egy nagyobb rést hagytak, mint a Ferrari, de főleg a Lotus, ami ráadásul még aszimmetrikus is.
"Biztosíthatjuk a szimmetriát, és hogy a felületek egyenletesebben haladjanak, ezek megakadályozzák a radikális átmeneteket" - mondta Whiting a német Auto, Motor und Sportnak.
Az RBR-tervező Adrian Newey már hónapokkal ezelőtt beszélt a lehetséges csúnya dizájnokról, elképzelései be is igazolódtak.
Ráadásul az egész procedúra megismétlődik, 2012-ben a lépcsős orr miatt voltak kevésbé szépek az autók, ezért 2013-ra szépségpanelt engedélyezett a FIA, ami kiegyenlítette a törést az orrkúpokban. Csak a Lotus nem alkalmazta ezt az elemet, de azt is gyorsan meg lehetett szokni.