A hétvégi, barcelonai futam után felmerült, hogy Sebastian Vettel első négy futamon használt kasztnija meg volt csavarodva, és ez megmagyarázhatja a bajnok formahanyatlását. A német újat, illetve egy télen használtat kapott vissza a Spanyol GP-re, és bár csak 15.-nek kvalifikált váltóhiba miatt, de 4. helyen végzett.
A Red Bull Racing cáfolta, hogy baj lett volna a kocsival – amit pilótája a szezon előtt Suzie-nak nevezett el –, de azt elismerte, azért cserélték le, hogy Vettelnek segítsenek. A négyszeres F1-világbajnok a harmadik és a negyedik versenyen simán kikapott fiatal csapattársától, Daniel Ricciardótól – leginkább ez motiválta a váltást.
Most a Bildnek nyilatkozott Vettel az üggyel kapcsolatban: „Tudtam, hogy valami gond volt. Megbízhatatlan volt a kocsi féktávon és kigyorsításkor is.”
Vettel nem mondta, pontosan mi volt a probléma, erről az RBR-tanácsadó Helmuth Marko beszélt: „A kasztni nem igazán hajlott meg, de nem volt százszázalékos.”
Ha tényleg így történt, Vettellel ugyanaz fordulhatott elő, mint 2010-ben, amikor az első futamok után akkori társa, Mark Webber sorozatosan verte. Az ausztrál nyert Barcelonában, majd egész simán Monacóban is, Vettel előtt. Utána az autóját tüzetesen megvizsgálták, és kiderült, meg volt repedve. Mikor újat kapott, fel is javult, év végén világbajnok lett.
Vettel most egyelőre a régebbi kocsit fogja használni egy ideig, majd pár verseny múlva ezt is lecserélik, vadiújat kap.