További Forma-1 cikkek
- Sergio Pérez ismét betlizett, Lando Norris nyerte a katari sprintkvalifikációt
- A világbajnok csak a 11. helyen, Ferrari–McLaren-csatát ígér hétvégére a katari szabadedzés
- Nem nézi tovább közelről a versenyeket, Mick Schumacher elhagyja a Mercedest
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
"Idén Monaco egyike lesz a kevés lehetőségnek, hogy esély adódjon a Mercedes ellen, különösen a Red Bullnak van sansza. A kanyarokban nagyon gyorsak, az egyenesben veszítenek sokat. Monte Carlóban nincsenek egyenesek, vagyis a Red Bull riválisa lehet a Mercedesnek" - bíztatta egyik konkurensét a Ferrari-pilóta a hétvégi verseny előtt.
Az olaszoknak jóval nehezebb dolguk van felállni, mert Vettel például másfél hete, Barcelonában a 15. helyről indulva is simán verte a spanyolt, és lett negyedik, miközben a Ferrarikat a williamses Valterri Bottas is leelőzte.
"Azt hiszem, kereshetünk valamit. Nehéz megjósolni, de Monacóban kevesebb erőre van szükség. Legutóbb már léptünk egyet a helyes irányba, sokkal jobban éreztem a kocsit, mint a korábbi futamokon" - osztja Alonso véleményét Vettel, akinek a Spanyol GP időmérője után elátkozottnak tűnt az éve, másnap viszont idei legeredményesebb versenyét teljesítette, ha az előzéseket nézzük.
A Renault-motorguru Remi Taffin is azt mondja, a világbajnok kezd összeállni a kezdeti nehézségek után, nem kicsit azért, mert a motorszállító is kezdi megoldani év eleji problémáit.
"Vettel fő gondja a vezethetőség, nagyon érzékeny a nyomatékra. Sokat kellett dolgoznunk ezen a területen, mostanra kerültünk olyan helyzetbe, hogy Sebastian elégedett legyen, és elkezdhesse beállítani a kocsit. Ha Seb elégedett a vezethetőséggel, az tizedeket hozhat, hármat, négyet, ötöt. Ha már boldog a géppel, kímélni tudja a gumit is, és az már másodpercekben mérhető a futam végére" - véli Taffin.
És akkor még nem beszéltünk Monaco különlegességeiről: a rövid, lassú pályáról, a szokásosnál jó 40 kilométerrel rövidebb távról - mindez a motort kevésbé veszi igénybe, mint egy átlagos futam.
"Az energia-visszanyerés nem lehet probléma, mert padlógázon csak mintegy 30 másodpercet megyünk körönként. Vagyis nem gond a KERS, nem kell spórolni a benzinnel, hiszen csak 250 kilométer a táv, ezért nem kell visszavenni a gázt. Az üzemanyag-felhasználás szabad, az energia beosztásával nem kell törődni, idén talán egyetlenegyszer" - elemezte a lehetőségeket az Autosportnak Taffin.
A KERS és az energia-visszanyerés mértékét nem fejtette ki, de mivel sokat fékeznek, és keveset gyorsítanak, az energiát könnyen termelik, és simán kitart, nem kell takarékoskodni vele.
A mercedeses Rosberg, akinek csapata ötből ötöt nyert idén, számít a Red Bull felzárkózására, de nem aggódik. Bár idén ő csak egyszer győzött, és csapattársa, Lewis Hamilton négyszer, a német egy éve is simán nyert Monacóban, amikor a Mercedes még egyáltalán nem emelkedett ki a mezőnyből.
"Biztos, hogy az ellenfelek közelebb jönnek Monacóban. A Red Bullt várom is, de erősek vagyunk, motor, autó rendben, szóval működnie kell a dolognak itt is."
A monacói szokásoknak megfelelően a hétvége itt már csütörtökön elkezdődik az első két szabadedzéssel, majd péntek szünnap, szombattól pedig az általános rendben megy a nagydíj, 11-kor edzés, délután kettőkor időmérő, vasárnap kettőkor futam.