A monacói dugó, aminek minden másodperce kincs

2014.05.23. 15:06

Meglehetősen bizarr eset történt a pénteki monacói GP2-es versenyen, az F1 betétfutamán, ahol 12 kör után meg kellett szakítani a versenyt, hogy aztán hosszas halasztás után a safety car mögött újraindítsák. De hogy mi okozta a káoszt? Egy baleset – inkább koccanás –, majd az utána kialakult dugó, három kocsi ugyanis teljesen eltorlaszolta a Loews-kanyar kijárati ívét.

A pontversenyt is vezető Jolyon Palmer állt az élen, amikor a Loewsbe érve mögötte az Arden két versenyzője, az osztrák René Binder és a brazil André Negrao összeakadt. Utóbbi megpördült, és a forgalommal szemben állt meg, míg a velük autózó orosz Artyom Markelov a külső íven akadt el. Olyan pilóta is volt, aki a rázókövön állt meg, négy kerékkel a levegőben. Egyből megszakították a futamot, a pályabírók pedig elkezdték kiszabadítani a kocsikat, szép sorban irányba tenni őket.

Csakhogy miközben a biztonsági autót pályára küldték, a nagy melegben álló gépek túlhevültek, párban pedig az elektromos rendszer ezt érzékelve biztonsági üzemmódba váltott, vagyis lényegében teljesen leállt – így járt a harmadik Stéphane Richelmi és a 10. Alexander Rossi, többek között.

GP2 Monaco, káosz és dugó

Ahhoz, hogy mindenki újra el tudjon indulni, a bíróknak be kellett tolniuk a kocsikat az alagútba, hogy ott az árnyékban lehűljenek, és be lehessen őket indítani – ez önmagában is szenzációs jelenet, ahogy sorban próbálják a pályabírók betolni a versenygépeket. Miután ez sikerült, hosszú percek teltek el, mire a safety car mögött újból elrajtolhattak, ugyanis csak nagyon nehezen tudták kinyomozni, mi is a helyes sorrend.

A futamot végül Palmer nyerte Evans előtt, a végére összesen kilencen estek ki, a Loewsben történt incidens miatt csak Negraónak kellett kiállnia.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.

Indamedia Csoport