Véletlen volt, de a baj már megvan: túljutnak az első kanyaron Monacóban?

2014.05.24. 19:30 Módosítva: 2014.05.24. 19:31
Vége a Hamilton-Rosberg-barátságnak, de már a jóviszonynak is a német schumacheres kicsúszásával.

"A felügyelők megvizsgálták a videóbizonyítékokat és a telemetriai adatokat, de nem találták bizonyítottnak, hogy bármilyen szabályszegés is történt volna az 5-ös kanyarban látott balesetnél" - közölte az FIA szombat este Nico Rosberg ellentmondásos kicsúszásával kapcsolatban.

A német az időmérő végén, utolsó gyors körén csúszott le a bukótérbe a Mirabeau-kanyarnál, és mivel automatikusan jött a sárga zászló a veszélyhelyzet miatt, a mögötte mintegy 10-15 másodperc érkező csapattársának, Lewis Hamiltonnak lassítania kellett, szintén utolsó körén. Vagyis semmiképp nem javíthatta meg kollégája vezető idejét, és nem maradt lehetősége megszerezni a pole pozíciót, ami így Rosbergé lett.

Az angol pedig jó eséllyel pályázott, egész hétvégén, a pénteki és a szombati edzésen is jobb idővel végzett, mint Rosberg, és az ominózus körének első szektorában is gyorsabb volt, mint a német pole-köre.

"Pole pozíciót érő körön voltam" - nyilatkozta az időmérő után közvetlenül Hamilton. De azon kívül még, hogy irónikus, ami történt, mást nem volt hajlandó mondani. Arra gyanakszik ugyanis, hogy Rosberg ugyanazt tette, mint Michael Schumacher 2006-ban, amikor szándékosan keresztbe állt a pályán Monacóban, hogy Fernando Alonso ne tudja befejezni utolsó gyorskörét, így ne vehesse el tőle a pole pozíciót.

Monacóban a pole kvázi egyenlő a győzelemmel, 2008-ban nyert legutóbb pilóta, aki nem az élről startolt - épp Hamilton.

Az FIA-nak is feltűnt a hasonlóság a két eset között, ezért vizsgálatot indított, ám ennek eredménye negatív lett, úgy vélik, Rosberg nem csinált semmit, így megtarthatja az első kockát.

Csakhogy az ügy ezzel nem zárult le, sőt, már valószínűleg nem is fog, a kár megvan: Hamilton szentül hiszi, Rosberg direkt szúrta el a kanyart. Legalábbis erről beszélt a BBC5 rádiónak, amikor olyanokat említett, hogy tudhatta volna, hogy ez fog történni, és - ami ijesztőbb -, hogy úgy fogja kezelni az ügyet, mint Ayrton Senna az Alain Prost elleni hadviselését 25 évvel ezelőtt.

A két legenda nem jött ki egymással a pályán mclarenes csapattársként az 1988-as szezon vége óta, 1989-ben összeütköztek a Japán GP végén, ezzel Prost lett a bajnok, egy év múlva ugyanott, de már a rajtnál belement Senna Prostba, és ő nyerte a vb-t. Utóbbi koreográfia - ha Hamilton szavait nézzük -, akár már most vasárnap, Monacóban is megvalósulhat, ugyanis Rosberg mellől Hamilton indul, ahogy Senna mellől Prost vágott neki a versenynek anno. És már az első kanyarban a kavicságyban végezték.

Hamilton és Rosberg gyerekkoruk óta ismerik egymást, már gokartban is voltak csapattársak, tavalytól pedig újra, de csak ettől az évtől övék magasan a legjobb autó. Hamilton idén lelépte Rosberget, ötből négyszer verte időmérőn és futamon is, és ez jelenleg négy zsinórban aratott GP-győzelmet jelent. Rosberg már-már kétségbeesetten kereste a megoldást ellene, és jó két hónap után újra, sikerrel is járt - úgy, ahogy.

Eddig barátok voltak, több késhegyre menő csatájuk után is szimpatikusan viselkedtek egymással, ezúttal viszont Hamilton mintha meg sem ismerte volna Rosberget az autóból kiszállva, egyértelműen haragszik rá.

Szép kihívás előtt áll a Mercedes-menedzsment, mert Hamiltont vissza kell békítenie, és ez nem lesz könnyű.

Egyelőre viszont a legnagyobb kérdés: mi történik vasárnap az első kanyarban, Monacóban?