Ecclestone: Az én hibám az F1 válsága, túl sok pénzt osztunk szét és rosszul
A vasárnapi Amerikai GP előtt az már biztos, hogy kevesebb autó lesz a rajtrácson, a kiscsapatok közül két istálló, a Marussia és a Caterham eltűnt, csődeljárás alatt vannak, el sem utaztak Észak-Amerikába, így 22 helyett 18 autóval indul a futam.
Szombat este a SkySports úgy értesült, elképzelhető, hogy a rajt után a depóba állnak a Force India és a Sauber autói is, hogy bojkottal hívják fel a figyelmet az F1 válságára.
Bernie Ecclestone az időmérőn azt nyilatkozta, számol azzal, hogy jövőre még két istálló eltűnik, 14 autó marad. Ha igen, jöhet a háromautós lehetőség: ha 16 alá esik a létszám, az F1 kötelezheti a legnagyobb istállókat, a Ferrarit, a McLarent és a Red Bullt, hogy indítsanak harmadik autót. Ha ők nem tudnának, a Williamset és a Mercedest kérheti harmadik kocsira.
A Forma-1 főnöke később azt mondta, a kiscsapatok bojkottját nem veszi komolyan, a jövőjüket azonban nem látja biztosnak. Azt viszont váratlanul beismerte, hogy a sportág üzleti modellje rossz, valószínűleg az ő hibája, hogy csapatok csődközeli helyzetbe kerültek és válsághelyzet alakult ki.
„Túl sok pénzt osztunk szét és rosszul, ez az én hibám, pedig az eredeti megállapodás jó volt a kereskedelmi bevételek elosztásáról. Legszívesebben az összes szerződést összetépném. Nem ez a legnagyobb válságunk, amivel valaha is meg kellett küzdenem, de ez sem fog magától megoldódni, nem örülök neki."
Az öt nagy istálló alanyi jogon annyit kap ebből a bevételből, amennyi a kiscsapatok teljes költségvetése, ezzel nem tudnak versenyezni. Ecclestone tudja, mi a baj, de a jelenlegi szerződések mellett csak az lehet a megoldás, ha kiemelt csapatok is besegítenek.
„Vissza kéne adniuk a teljesítményarányos pénzdíjuk egy részét, amit szétosztanánk a bajban lévő csapatok között, és én is hozzáadnék ugyanannyit. Mindenkinek áldozatot kell hoznia. Nem szeretnék eljutni odáig, hogy az F1 szétesik miattam, mert túl kemény voltam".