Nem feltétlenül jó jel a Renault-motoros csapatoknak, a Red Bull Racingnek és a Scuderia Toro Rossónak, hogy a franciák menedzserigazgatója, Cyril Abiteboul már a következő szezonnal foglalkozik. Az idei egy hónap múlva kezdődik el, ám korábban már az RBR és a Renault vezetői is megmondták, nem igazán hisznek benne, hogy idén befoghatják a Mercedest. Ezt látszik megerősíteni Abiteboul mostani nyilatkozata is, aminek lényege, hogy a lehetséges 32 zsetonos fejlesztés megmaradt részét, úgy az egyharmadát, csak félévnél, vagy még később használják fel, hogy tesztelhessék a 2016-os motor bizonyos alkatrészeit.
"Nem csak a következő versenyekre, de már a következő szezonra is gondolunk. Ez stratégiai döntés. Azt hiszem, és remélem, eleget léptünk előre teljesítményben, hogy a szezon közbeni és már a 2016-os fejlesztésekre is koncentrálhassunk. Meglátjuk, hogyan tudunk gazdálkodni a lehetőségeinkkel, ennek függvényében fejlesztjük az idei motort, vagy előrébb hozzuk a jövő évi munkát" - idézte a menedzsert az Autosport.com.
Szavai egyértelműen pozitív kicsengésűek, de pont ellenkezőleg, ha valaki már most egy évre előretekint, az nem igazán bízik a közeljövő sikerében.
Az 1000 lóerős motorok körül van most a fesztivál, de jövőre azt még biztosan nem vezetik be - sőt, épp a Renault az, ami enyhén elkezdett ágálni a módosítások ellen -, így 2016-ban még mindenképp az idei motorok fejlesztett változatával fognak futni, vagyis minden, amit ki tudnak próbálni ebben az évben, átmenthető jövőre. Így megérheti 2015-öt feláldozni 2016-ért, amikorra reményeik szerint a mintegy 30 lóerős lemaradásukat csökkenteni tudják, és képesek lesznek felvenni a harcot a Mercedesszel.