Hogyan parkoljunk le pilóta nélküli F1-autót, I. lecke
A Safety Car mögött ért véget a Kínai Nagydíj, mert Max Verstappen Toro Rossója pár körrel a leintés előtt motorhiba miatt megállt a célegyenes közepén. A mentés onnan nagyon egyszerű lett volna, hiszen a fiatal pilóta pont egy kapu előtt állt meg, a pályabíróknak mégis többperces, Benny Hill-i magasságokba emelkedő szenvedést sikerült összehozniuk.
A kaput kinyitották, és miután mozgásra bírták az autót, el is kezdték betolni, de elmérték a kanyarodás ívét, és ahogy kell, nekitolták a falnak a Toro Rossót, aminek kicsit oda is koppant az első szárnya. Aztán ezt újra megismételték. Aztán ezt újra megismételték. Három próbálkozásból sem sikerült bekanyarodniuk a pilóta nélküli géppel.
Eleinte 5-6 pályabíró vett részt a mentésben, de ahogy telt az idő, és ment az ügyetlenkedés, úgy lettek egyre többen. Bárhogy próbálkoztak, a Toro Rosso valahogy nem akart bejutni a bokszutcába.
A nagyjából kétkörös szenvedést a csapat szerelői szüntették be: mivel a gondot az okozta, hogy az első szárny nem fért be a fal mellett, villámgyorsan lekapták azt az autóról az orrkúppal együtt, hogy aztán másodpercek alatt a helyére kerüljön az STR10-es.
A kínai pálya célegyenese a szokottnál többet szerepelt idén, pénteken egy civil rohant át rajta keresztbe, mert ki szerette volna próbálni az egyik Ferrarit. Tényleg.