Forma-1: újraindulnak a kabinos kísérletek
Justin Wilson halála után, de nem amiatt indítja újra a FIA zárt kabinos kísérleteit, melyeknek céljuk, hogy olyan rendszert találjanak, ami megvédi a pilóta fejét, mind a Forma-1-ben, mind más, nyílt üléses autós bajnokságban.
Az első próbálkozások 2009-ben voltak, a hungaroringi Massa-bukás után, amikor a brazil sisakját egy másik kocsiról lerepülő rúgó találta el, és a pilóta koponyatörést szenvedett.
A repülők pilótafülkéjéhez megoldás kézenfekvő lenne, csakhogy ezt elvetették, mert egyrészt a plexin irányt változtató tárgyak veszélyesek lehetnének a közönségre, másrészt a versenyző nehezen tudna kiszabadulni a roncsból.
Voltak aztán bukócsöves kísérletek, amik szintén hatásosak, de elrondítanák az autókat, így azokat is mellőzik.
Egy új út lehet a Mercedes ajánlotta ötlet, ami keretként védené a versenyző fejét. Valószínűleg ezt és egy másik megoldást is kipróbálnak szeptemberben.
A pilóták először többnyire ellenezték a zárt cockpitot a Forma-1-ben, de Alonso és Hamilton már nyitottabban áll a kérdéshez, és ha mindenkinek kielégítő ötletet sikerülne megvalósítani, abban benne lennének a kétkedők is.
Az utóbbi egy évben Wilson a második áldozat az autósportban, aki megúszhatta volna a balesetét, ha zárt autót vezet. A tavaly Japánban munkagépnek ütközött F1-es, Jules Bianchi júliusban hunyt el tízhónapnyi kóma után, igaz, lehet, hogy őt semmi nem mentette volna meg.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.