F1: szuperújoncok előzték a legtöbbet idén, élen a Hungaroring is

2015.12.15. 15:25

Mióta lecsengett az F1-szezon, a hírek leginkább a Pirelliről szólnak - mintha birtokba vették volna a holtszezon píárját -, hogy lesz egy újfajta száraz gumija jövőre, az ultralágy, illetve hogy milyen bonyolulttá alakul a gumiválasztás 2016-ra, aminek hatása máris érződik.

Most végre egy érdekesebb, statisztikás infografikával hívta fel magára és a Forma-1-re a figyelmet a cég, amibe kigyűjtötte, ki miből csinált a legtöbbet és a legkevesebbet 2015-ben.

Azaz:

  • Max Verstappen előzött a legtöbbet, 49-et
  • csapata, a Toro Rosso előzött a legtöbbet az istállók között, mivel Carlos Sainz Jr. is hozzátett 45-öt
  • a legkevesebbet Hamiltont és Rosberget előzték, 3-3-szor
  • egy futamon a legtöbbször Vettel előzött, 13-szor, Kanadában
  • a rajtoknál Alonso előzte a legtöbbet, 28-at
  • a legtöbb előzés száraz futamon Malajziában volt, 60
  • a legkevesebb Ausztráliában és Szingapúrban, 11-11
  • a legtöbb előzés vízes futamon Amerikában történt, 39
  • összesen 509 előzés volt idén az F1-ben
  • valamint 706 kerékcsere
  • ebből a legtöbb, 60 a Magyar Nagydíjon
  • a legkevesebb, 17, Ausztráliában
  • átlagban 37 kerékcsere volt futamonként
  • és 1,88 pilótánként egy versenyen

Amit nem hangsúlyoznak, hogy az

az 509 előzés 20 százalékkal kevesebb, mint tavaly volt.

Illetve, hogy Max Verstappen újoncként lett a legkiválóbb előző - övé lett az év előzése is.