Csúcshajrá eredmény nélkül Szingapúrban
További Forma-1 cikkek
- Verstappen bebizonyította, hogy ő a legjobb pilóta az F1-ben, gyakorlatilag világbajnok lett
- Norris elköszönhet a világbajnoki címtől: Verstappen 17. helyről rajtolva nyerte a kaotikus Brazil Nagydíjat
- Elképesztő roncsderbi Brazíliában, Norrisé a pole, Verstappen csak a 17. helyről indulhat
- Alakul az újabb botrány az F1-ben, a Red Bull felnyomta a gumikkal állítólagosan trükköző McLarent
- Elmosta az eső a Brazil Nagydíj időmérőjét, rendkívül zsúfolt vasárnap vár Norrisékra
Szingapúrban megszokottak a balesetek a szűk városi pálya és a sok kanyar miatt, de az azért ritka, hogy már a start után közvetlenül, még a célegyenesben összeütközzenek a kocsik. Most ez történt, Hülkenberg gépe keresztbe állt, a célegyenes fala mellé csúszott, és összetört. Button törött első szárnnyal állt a boxba, azonnal jött a biztonsági kocsi.
Az élmezőny megúszta a csattanást, Rosberg jól elment, Ricciardo és Hamilton sorolt be mögé. Verstappen nagyon elrontotta a startot, előtte sodródott keresztbe Hülkenberg autója, csoda, hogy el tudta kerülni. Az ő kocsija is sérült kicsit, emiatt ki is intették, egy lógó oldalszárnytól kellett megszabadítani a kasztnit. Utána Kvjattal vívott nagy csatát, az orosz nagyon nem akarta elengedni a nyolcadik helyért.
Az élen csendes volt a futam, de féltávra Raikkönen ráment Hamiltonra, és miután az angol lefutott a pályáról, előzni is tudott a finn, feljött harmadiknak a 33. körben.
Rosberg simán vezetett, de 5-6 másodpercnél jobban nem tudott elhúzni Ricciardótól. Ez a hajrá kezdetére, az utolsó 15 körre 3 másodpercre csökkent.
14 kör volt, amikor az utolsó kerékcserék alatt Hamilton visszavette a harmadik helyet Raikkönentől, bő egy másodperccel elé jött vissza.
Az élen is jöhetett ugyanez a csata, Ricciardo a 48. körben váltott gumit utoljára, Rosbergen volt a sor, nyomta is maximálisan. Az élmezőny összerázódott, Hamilton és Raikkönen is közel ért Ricciardóhoz. Rosberg a 49. körben nem jött gumiért, elment még egy fordulóra, miközben az RBR folyamatosan dolgozta le a hátrányát.
Ricciardo körönként 3 másodperccel volt gyorsabb, 10 kör alatt kellett 20 másodpercet ledolgoznia, és előznie.
A Red Bullnál úgy számoltak, ez négy körrel a vége előtt sikerülhet is. Minden adott volt, hogy egy új 2014-es Hungaroring-futamot lássunk, amikor Ricciardo az utolsó körökben előzött kettőt, és nyert.
Itt hét körrel a vége előtt 11 másodpercre csökkentette lemaradását az ausztrál, és folyamatosan közelített. Csapattársa, Verstappen közben a 6. helyért előzte Alonsót ügyesen.
Ricciardo kétmásodperceket tudott hozni folyamatosan, amikor öt kör és hét másodperc maradt. Fogytak azért az ő gumijai is, és négy körre és 5 másodpercre a céltól mintha elgyengült volna, nem tudott semmit hozni a németen.
Három kör és 4,5 másodperc, Ricciardo tempója lassult,
Az utolsó két körnek három másodperc előnnyel ment neki, Ricciardo már szinte végig látta a pályán, de Rosberg kontrollálta a futamot. Két másodpercet őrzött meg az utolsó fordulóra.
A végére teljesen feljött rá a Red Bull, de Rosberg nyugodtan, igaz csak félmásodperces előnnyel nyerte meg a versenyt.
A vb állása hat futammal a vége előtt
1 | Nico Rosberg | 273 |
2 | Lewis Hamilton | 265 |
3 | Daniel Ricciardo | 179 |
4 | Sebastian Vettel | 153 |
5 | Kimi Raikkonen | 148 |
6 | Max Verstappen | 129 |
Először győzött Szingapúrban, karrierjét nézve viszont már huszonkettedszer. Visszavette az első helyet a pontversenyben is a harmadikként befutó Hamiltontól, már ő vezet nyolc ponttal.
Rosberg már így is a legsikeresebb olyan pilóta az F1 történetében, aki nem volt világbajnok.
Hamiltonnak elő kell húznia valamit, ha újra meg akarja védeni a vb-címét.
A Ferrarik közül csak Raikkönen volt versenyben, ő Hamiltonra tapadva lett negyedik, Vettel nagyon magányos versenyt futott az ötödik helyen. Verstappen pocsék rajtja után hatodikként ért be.
A Szingapúri GP végeredménye
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1h55m48.950s |
2 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 0.488s |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 8.038s |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 10.219s |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 27.694s |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m11.197s |
7 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 1m29.198s |
8 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m49.146s |
9 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Ferrari | 1m49.867s |
10 | Kevin Magnussen | Renault | 1m51.843s |
11 | Esteban Gutierrez | Haas/Ferrari | 1 Lap |
12 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 Lap |
13 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
14 | Carlos Sainz | Toro Rosso/Ferrari | 1 Lap |
15 | Jolyon Palmer | Renault | 1 Lap |
16 | Pascal Wehrlein | Manor/Mercedes | 1 Lap |
17 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 Lap |
18 | Esteban Ocon | Manor/Mercedes | 2 Laps |
- | Jenson Button | McLaren/Honda | |
- | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | |
- | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes |