További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Az első futam fanyalgása az előzések hiánya miatt már a régmúlt, Kína után Bahreinben is remek verseny volt a Forma-1-ben, sőt, a közel-keleti futam egészen jó küzdelmet hozott.
Bottas a rajtnál megtartotta a pole jelentette előnyt, elfordult elsőként, Vettel viszont kifékezte Hamiltont, és a Mercedesek közé ékelődött. Verstappen remek rajttal sorolt be mögéjük, majd jött Ricciardo, és ez az öt kocsi végigvonatozta az első 10 kört, senki nem tudott elhúzni.
Vettel bontotta meg a formációt, amikor a 11. körben elsőként ment kerékcserére, majd jött Verstappen is. A tinédzser peches volt, a kivezető körén fékhiba miatt a gumifalba csúszott, és kiesett.
Két kör múlva Stroll és Sainz az első kanyarban ütközött, a Williams és törmelék a pályán maradt, jöhetett a biztonsági kocsi, vele tömeges kerékcserék.
A Mercedes egyszerre hívta ki a két autóját, annyira közel voltak egymáshoz, hogy Hamiltonnak várakoznia kellett Bottas mögött, és hogy ezt az időt csökkentse, nagyon lassan ment a depóban, Riccardót feltartva. Rövid tanácskozás után ötmásodperces büntetést kapott, amit második kiállásánál kellett letöltenie.
Vettel került az élre a kerékcserék után, mögötte Bottas és Hamilton, jó néhány másodperc hátrányban.
Bottas kezdte a második kerékcseréket a 31. körben, Vettel a 34.-ben, Hamilton csak a 41.-ben jött. Jócskán Bottas mögé tért vissza, de a hátrányát nagyon gyorsan ledolgozta, és a 47. körben a finn simán elengedte a csapattársát.
Több mint 10 másodpercet kellett ledolgoznia alig 10 kör alatt, a rádión nagyon hajtották, hogy menjen, mert nagyon gyors volt, de meglehetősen lehetetlen próbálkozásnak tűnt.
Az angol ennek ellenére tövig nyomta, és egy-két másodperceket hozott körönként a Ferrarin. Meg lehetett volna csinálni, ha nincs az ötmásodperces büntetése.
Így Vettel simán győzött, és 2-1-re vezet futamgyőzelmekben Hamilton ellen, visszavette a vezetést is a világbajnokságban. A mercis sirathatja azt az öt másodpercet.
Bottas a futam második felére elgyengült, messzi harmadik lett, Räikkönen újabb gyenge versenyt futott, de legalább negyedikre mentette Ricciardo előtt.
Alonsónak újabb eseménydús futama volt a McLaren-Hondával, aminek másik kocsija, Stoffel Vandoorné el sem tudott indulni, olajszivárgás miatt. A spanyol gépe az utolsó előtti körig bírta, csak akkor adta meg magát. A kétszeres bajnok egyébként végig elégedetlenkedett a rádión, hogy milyen gyenge a motorja.
A vb-t 44. győzelme után újra Vettel vezeti, a különbség minimális, de az most már tisztán látszik, hogy versenyen a Ferrari pariban van a Mercedesszel, egy körön még a németek autói gyorsabbak.
Két hét múlva Orosz Nagydíj Szocsiban.
Borítókép: Mark Thompson / Getty Images Hungary.