Alonso: Keskenyebb, mint gondoltam!
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
Fernando Alonso szerdán teljesítette az újoncoknak kötelező programot Indianapolisban, összesen 110 kört tett meg első tesztnapján az 500 mérföldes verseny helyszínén. Leggyorsabb körén jó 222 mérföldes, majdnem 358 kilométer/órás átlagot ment, ami 8 mérföld/órával marad el a tavalyi pole pozíciótól. De nem is a gyorsaság volt a cél, hanem hogy a kétszeres F1-bajnok szokja a körülményeket.
A kocsiját Marco Andretti, az Andretti csapat egyik állandó pilótája járatta be neki, majd jöhetett a spanyol.
Tudtam, hogy Marco padlógázzal vette az első kanyart, így azt mondtam, én is úgy fogom, mert az autó képes rá. Odaértem az első kanyarhoz, és meggyőződésem volt, hogy padlón vettem, de a lábam nem volt a padlón, saját életet kezdett élni, nem az agyam irányította. A második vagy a harmadik körön már meg tudtam csinálni, de először éreztem a tiszteletet, amit a hely, az autó és a sebesség megkövetel. Egy versenyzőnek ez az érzés színtiszta adrenalin
- mesélte Alonso a nap végi sajtótájékoztatón.
Felüdülés volt neki az Indycar egyszerűsége a Forma-1 után.
Megkérdezik, hogy készen állsz-e, igent mondasz, beindítod a kocsit, és mész. A Forma-1-ben úgy hat perc, amíg beindítják az autót, mert csekkolni kell és újracsekkolni, annyira bonyolult. Egy csomó dolog lassít, itt viszont beindítod a motort, és már versenyezhetsz is. Sokkal szórakoztatóbb. Jó nap volt.
Szoknia kell még azért az egészet, egy nap nem sok, de a május 28-i rajtig még többször beülhet. Május 15-től kezdődnek az edzésnapok, május 21-én lesz az időmérő. Rá kell még hangolódnia a hely szellemére, mert pár dolog még hihetetlen neki.
A pálya keskenyebb, mint gondoltam. Nézed a tévét, három autót látsz egymás mellett a célegyenesben. Bent ülve nehéz elképzelni, hogyan fér el itt három kocsi egymás mellett, ilyen sebességnél.
Az Indy rajtjánál ugyanis hármas sorokban áll fel a 33 autó, és az, hogy legtöbbször mindenki el tud fordulni az első kanyarban, tényleg elég hajmeresztő.