További Forma-1 cikkek
- Verstappen bebizonyította, hogy ő a legjobb pilóta az F1-ben, gyakorlatilag világbajnok lett
- Norris elköszönhet a világbajnoki címtől: Verstappen 17. helyről rajtolva nyerte a kaotikus Brazil Nagydíjat
- Elképesztő roncsderbi Brazíliában, Norrisé a pole, Verstappen csak a 17. helyről indulhat
- Alakul az újabb botrány az F1-ben, a Red Bull felnyomta a gumikkal állítólagosan trükköző McLarent
- Elmosta az eső a Brazil Nagydíj időmérőjét, rendkívül zsúfolt vasárnap vár Norrisékra
Ahogy tavaly, Max Verstappen első győzelménél, idén is klasszisverseny lett a barcelonai Spanyol GP. Hamilton indult az élről, mellőle Vettel, komoly esély mutatkozott rá, hogy végre összejöjjön köztük az évek óta várt nagy csata.
A startnál Vettel eljött, lerajtolta Hamiltont, aki másodikként sorolt be mögé.
Kimaradtak a nagy drámából: mögöttük Bottas koccant Räikkönennek, Räikkönen Verstappennek, utóbbi kettő kiesett, törött felfüggesztéssel nem mehettek tovább. Bottas maradt a harmadik.
Vettel cserélt előbb az élről, újra lágy gumit kapott, Hamilton hét körrel később közepest, Bottas még később, annyira későn, hogy még Vettelt is fel tudta tartani. Úgy két másodperccel segített be ezzel csapattársának, Hamiltonnak. Vettel aztán trükkös manőverrel előzte meg Bottast, az első kanyarban.
Visszaállt a rajt utáni Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo sorrend, és a 36., illetve a 44. kör között eldőlt a verseny.
A 36.-ban a mclarenes Vandoorne egy érthetetlen manőverrel Massa ellen kitette magát a futamból, és virtuális biztonsági autó lépett érvénybe, amikor csak lassabban, egy adott sebességgel körözhettek a kocsik.
Vettel ekkor nem jött ki új gumikért, Hamilton viszont igen, így jópár másodpercet hozhatott a közben lassabban haladó Vettelen. 24 másodperc, kábé egy kerékcserényi előnye maradt Vettelnek Hamilton előtt, amikor egy körrel később, - amikor már teljes sebességgel haladhattak - , ő is letudta második kiállását.
A Ferrari pont a Mercedes mellé ért vissza a pályára, mivel belső íven volt, rizikós manőverrel maga mögött tudta tartani. Összeértek, Hamilton jobb hátsó gumijáról lekopott a Pirelli-felirat.
Az angolnál volt viszont a gumielőny, lágyon ment a német közepeseivel szemben, várható volt, hogy befogja, de a Ferrari három-négy körön át még jól tartotta magát.
A 44.-ben viszont ellenállhatatlanul támadott Hamilton, annyival gyorsabb volt, hogy Vettel nem is védekezett, külső íven ment el a Merci. El is húzott.
Még volt jó 20 kör maradt, így a Ferrari megpróbálkozhatott volna egy gyors kerékcserével vissza lágy gumira, és egy nagy sprinttel a célig, de valószínűleg nem tartották reálisnak, hogy visszaelőzés legyen a vége, így nem húzták meg.
Hamilton hat-hét másodperccel vezetett a célig, végül négy másodperccel nyerte karrierje 55. futamát. Vettel beletörődött a második helybe, Ricciardo idei első dobogójával harmadik lett.
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 66/66): @LewisHamilton's day #SpanishGP 🇪🇸 #F1 pic.twitter.com/gTZZlzPqp4
— Formula 1 (@F1) 2017. május 14.
Hamilton szocsi visszaesése után visszatért, úgy tűnik, egyversenyes kilengése volt, és nem túl komoly a baj. A vb-t Vettel továbbra is vezeti, de már csak hat ponttal, ami egy győzelemmel ledolgozható.
Akik ezt a napot máris elfelejthették: Räikkönen és Verstappen a már említett ok miatt, Bottas, mert a hajrában kigyulladt alatta a Merci-motor és Fernando Alonso, aki az első kanyaros kavicságyas mentése után a hetedik helyről indulva csak 12. lett. Persze legalább célba ért, idén először.
UPDATED DRIVERS' STANDINGS
— Formula 1 (@F1) 2017. május 14.
Just six points between the top two 😮
Monaco next...#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/vv4Rk2M68J
Egy hónapra ez lesz az utolsó F1-es emléke, két hét múlva, a Monacói GP idején ugyanis ő az Indy 500-on indul, csak Kanadára tér vissza. Monacóba Button ül be a helyére.
Ami a legfontosabb, Barcelonában hosszú idő után előzéssel dőlt el az első hely, és ízelítőt kaptunk a Vettel-Hamilton-küzdelemből. Bár nem ölelgették halálra egymást a dobogón, de mindketten korrekt futamról beszéltek, és egyetértettek benne: ilyennek kell lennie egy autóversenynek.