McLaren-Ferrari a láthatáron
További Forma-1 cikkek
- Már külföldön is híre ment a különleges magyar kollekciónak
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
A La Gazzetta dello Sport keddi, nyomtatott számában írt arról hosszabban, hogy a McLaren megkörnyékezte a Ferrarit, hogy 2018-ban vásárolhatna-e motorokat az ősellenségtől.
Nagyon vadnak tűnik a feltételezés, de igaz lehet, mert szerdán már az Autosport is állítja, az együttműködésük összejöhet, legalábbis az angolok tényleg tapogatóznak.
A McLaren legnagyobb ellenfele 35 éve a Ferrari, Ron Dennis rögeszméje volt, hogy le kell győznie az olaszokat, és olyan szintű sportkocsimárkává is kell tenni a McLarent, mint a riválisé.
Dennist viszont múlt év végén leváltották a McLaren éléről, a napokban eladta utolsó részvényeit is, így teljesen kiszállt a cégből, amit felépített.
Az új főnök, Zak Brown feladata a Honda miatt szenvedő versenycsapat megmentése, és az már látszik, hogy a japánokkal ez nem fog sikerülni. Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne alatt folyamatosan leáll a motor, 9 futamon egyszer sikerült pontot szerezniük, egyetlen 9. helyet tudnak felmutatni. A helyzet megérett a váltásra, ami, ha jól sikerül, talán meg tudják tartani az istálló egyetlen maradék értékét, Alonsót, akinek év végén kifut a szerződése.
A Hondát a napokban egy másik csapás is éri, állítja a német sajtó, bár az a történet túlmutat azon, hogy mégsem jön össsze a pár hete bejelentett Sauber-Honda-megállapodás.
Monisha Kaltenborn Sauber-főnökasszony hozta össze a dealt, és közölte is, 2018-tól a japánok motorjait használják. Aztán három hete, az Azerbajdzsáni GP előtt Kaltenbornt elküldték a Saubertől. Akkoriban még úgy tudtuk, mert a Sauber-tulajdonos kivételezni akart svéd pilótájukkal, Marcus Ericsonnal a német Pascal Wehrleinnel szemben, amibe nem ment bele a csapatfőnökasszony.
Lényeg a lényeg, a német újságok szerint a Honda felmondta a megállapodást, mivel Kaltenbornt kirúgták, de az Autosport szerint kicsit más a helyzet:
megegyeztek ugyan, de nem írták alá.
És innen már összeáll a kép: Kaltenbornt Pascal Picci Sauber-tulaj azért küldte el, mert a teljesen életképtelen Hondával állapodott meg, miközben ő arra törekszik, hogy a Sauber versenyképes legyen.
Sőt, Piccinek már az sem tetszhetett, hogy Kaltenborn megelégedett idénre a Ferrari tavalyi, nem is fejlesztett motorjaival. Vagyis így az olaszokkal sem annyira szívesen folytatná.
És a Saubernek mutatkozik is lehetősége a kitörésre:
- ha a Ferrarit elviszi a McLaren, mehetnének Mercedes-motorokkal
- a Renault nem rég közölte, jövőre egy újabb csapatnak szállítana motort
Vagyis a Hondával egyezkedni, sőt, megállapodni a legrosszabb választás volt, még ha a legegyszerűbb is.
A Ferraritól 2010 óta kapják a motort, a kapcsolat igen erősnek nevezhető, de a Mercedes tartalék pilótája, Wehrlein idén náluk versenyez, vagyis lehetne utat találni hozzájuk. A Renault-tól tavaly távozott csapatfőnököt, Fredric Vasseurt épp szerdán nevezték ki a Sauberhez csapatfőnöknek, ami lehet hátrány, de akár előny is, ha Renault-t szeretnének jövőre a Saubernél.
Az érintettek közül a Honda nyilatkozottt egyedül a sauberers szakításról, egy szóvivő azt mondta az Autosportnak, az egész csak spekuláció, ők továbbra is a svájciakkal terveznek jövőre.
Mindenesetre a Honda szénája nem áll jól a Forma-1-ben, ha se a McLaren, se a Sauber nem áll kötélnek, nem marad csapat, aminek szállíthatnának. Felmerült halványan a Williams, ami az utolsó reményük lehet.