Ödön
2 °C
11 °C

Vettel 19-re lapot húzott volna az időmérőn, a Ferrari nem engedte

2018.09.16. 11:02

Sebastian Vettel a harmadik helyről, Lewis Hamilton és Max Verstappen mögül kezdi majd a Szingapúri Nagydíjat. A német két társához hasonlóan a leglágyabb, hiperlágy keverékű gumiról indul majd, mert az időmérő második szakaszában ezen futotta a legjobb körét, Vettel viszont hajlandó lett volna nagyot kockáztatni a Q2-ben, hogy azzal előnyt szerezzen a futamra.

Vettel ugyanis a második mért körét is az eggyel keményebb ultralágyon akart teljesíteni a Q2-ben, a csapat viszont nem engedte neki ezt, derül ki a rádióüzenetek átiratából:

- Csapat: Oké, box, Sebastian, box.

- Vettel: Mi a terv?

- Csapat: Átváltunk az időmérős gumira [a hiperlágyra].

- Vettel: Még tudok javítani a köridőn.

- Csapat: Mennyit?

- Vettel: Egy jó felvezetőkörrel legalább fél másodpercet.

- Csapat: Oké, vettük.

- Vettel: Mennyi kellene? Ha mondjátok, mondom, hogy lehetséges-e.

- Csapat: 38,1. Azt hiszem, az nem lehetséges. Mindét Merci az időmérős [hiperlágy] gumin, a Red Bull is azon.

- Vettel: Meg tudom csinálni, menni fog a 38,1.

- Csapat: Értjük. De box. Úgy érezzük, nagyon a határon lenne, átváltunk az időmérős [hiperlágy] gumira.

- Vettel: Jó az option [ulralágy gumi] is. Nem volt jó az előző köröm. Lassú volt a kivezetőköröm. Túl hidegek maradtak a gumik.

- Csapat: Mindjárt visszajelzek.

- Vettel: Ha úgy érzitek, hogy nagyon megéri az optionön [ultralágy gumin] kezdeni a futamot, akkor megcsinálom.

- Csapat: Nem, váltsunk az időmérősra [hiperlágy]. Eldöntöttük, hogy azon mész ki, kockázatos lenne a másikon.

- Vettel: Rendben, akkor így. De mondom, van még bennem több mint fél másodperc.

- Csapat: Értjük.

Vettel a rádiózás idején 1:38,854-es körrel állt, a fél másodperces javulással 1:38,3 környékére javult volna, ami a csapat szerint nem lett volna elég a top 10-be jutáshoz, de Esteban Oconnak végül 1:38,534-gyel is sikerült bekerülnie a Q3-ba, belefért volna tehát Vettelnek a kockáztatás az ultralágy gumin.

A hiperlágy gumi annyira kopik a szingapúri hőségben, hogy a Pirelli számításai szerint az is benne van, hogy a top 10-ből, hiperlágyon induló pilótáknak két kerékcserére lesz szükségük a futamon. Vettel ezt akarhatta elkerülni az ultralágyas kockáztatással, már csak azért is, mert a Pirelli számításai szerint a leggyorsabb stratégia egy ultralágy-lágy váltás lehet, nagyjából a 24. kör környékén a kerékcserével. A hiperlágy-lágy a 13. körös cserével majdnem ilyen gyors, de ott van még lehetőségként a hiperlágy-ultralágy-ultralágy taktika is nagyjából 11. és 36. körös kerékcserével.

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?