További Forma-1 cikkek
- Coming out után: mutatjuk, ki Ralf Schumacher párja
- Közösségi oldalán coming outolt a hatszoros F1-es futamgyőztes Ralf Schumacher
- Bejelentést tett az FIA az F1-es sprintfutamokról
- Lando Norris útját járhatja az F1 felé száguldó magyar tini
- Lewis Hamilton majdnem három év után győzött: behúzta hazai versenyét, a Brit Nagydíjat
Ötmásodperces büntetést kapott a vasárnapi Japán GP-n Max Verstappen, mert amikor nem tudott befordulni a sikánba, a pályára visszatérve leszorította Kimi Räikkönen Ferrariját. Később a másik Ferrarival, Vettelével is ütközött, a német ki is pördült, a holland csak lesodródott a pályáról. Emiatt nem büntettek senkit, versenybalesetnek minősítették.
A räikkönenes eset egyértelműen Verstappen hibája, a vettelesnél is mázlija volt, hogy megúszta a büntetést, a felügyelők meglehetősen elnézőek voltak vele.
Na de nem Verstappen szerint, aki mindkét eset miatt a ferrarisokat okolta.
Egyáltalán nem értek egyet (a büntetéssel). Blokkoltak a kerekek, simán levághattam volna a sikánt, de mindent megtettem, hogy pályán maradjak. Ő a külső ívet választotta, miközben megvárhatta volna, hogy kicsússzak oldalra. Vagyis nem is értem, miért büntettek meg
- reagált a räikkönenes koccanásra.
Nézzük is meg ezek után, hogy mi történt:
Charlie Whiting versenyigazgató véleménye nem épp hasonló Verstappenéhez.
"Meglehetősen egyértelmű büntetés volt, Max lement a pályáról, és nem biztonságosan jött vissza. Biztonságosan kell visszatérni, ez az elvárás, de ott volt Kimi, akit leszorított" - mondta az FIA-képviselő.
Verstappen Vettelt is kiosztotta.
Abban a kanyarban nem lehet előzni. Még helyet is hagytam neki, de belement a kocsimba. Hasonló eset volt, mint Kínában. Nem pördültünk ki, de belement az autóm oldalába. Lehetett volna óvatosabb.
Nézzük meg ezt is:
Majd nézzük meg, mi történt áprilisban Kínában, amikor Verstappent büntették:
"Kínában a hajtűben belülről berobbant, és majdnem felnyársalta Sebet. Nem hinném, hogy volt bármi hasonlóság a két eset között" - szólt Whiting álláspontja.
Fentebb írtam, hogy elnézőek voltak Verstappennel, nézzük csak meg ugyanis, hogy mennyire volt egymás mellett a két kocsi. Vettel belső kamerájából látszik, hogy az első kerekeik is összeértek, azaz úgy háromnegyednyire, sőt inkább négyötödnyire volt a Ferrari a Red Bull mellett, vagyis helyet kellett volna neki hagyni. A holland ezzel szemben ráhúzta a kormányt. Vakszerencse, hogy ő nem forgott meg.
Vettel a pördülés miatt csak hatodik lett, ezzel végképp elment neki a világbajnokság (bár matematikai esélye még van), egész visszafogottan beszélt, és rávilágított Verstappen hibájára.
"Ott volt a rés, de amint meglátott, védekezett. Enyém volt a belső ív. Amint meglátja, hogy valaki közel van vagy mellette van, megpróbál odanyomulni, amikor már egyáltalán nem kellene nyomulni."