Räikkönennek az F1 már hobbi
További Forma-1 cikkek
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
- Erre senki nem számított, óriási változás jöhet 2026-tól az F1-ben
- Három futam, három pontszerzés,
- hetedik hely a pontversenyben (a legjobb a három élcsapat pilótáin kívül),
- negyedik hely az Alfának a gyártók világbajnokságában
- ez Kimi Räikkönen 2019-es szezonja eddig. Sőt, a versenyzők között csak 1 pontra van a 6. helyezett, Red Bull-os Pierre Gaslytól, míg
csapata összes pontját ő gyűjtötte.
Mindezt úgy, hogy a legutóbbi, kínai GP-hétvége előtti sajtótájékoztatón kijelentette:
Mostanában inkább hobbivá vált nekem (a Forma-1), mint bármi mássá, és valószínűleg emiatt szórakoztat jobban ismét.
Nem a píárosok álma egy ilyen nyilatkozat, a vezető pilótád azt mondja, hobbiból van itt.
Frederic Vasseur Alfa-csapatfőnök viszont határozottan örül ennek. Az Autosport.com-mal hosszabban beszélgetett Räikkönen átalakulásáról, mióta a Ferraritól a télen hozzájuk igazolt. Vissza a Sauberhez, ahol majdnem 20 éve elindult F1-karrierje. (Csak télen Sauberről Alfa Romeo névre váltottak.)
"Ha a brífingen van vagy a kocsiban ül, semmit nem érezni (az új hozzáállásából), a hétvégéken kívül talán, de szerintem nagyszerű megközelítés, hogy a munkában odaadó, azon kívül meg kiereszti a gőzt. Nem veszi könnyedén, egyáltalán nem. Abszolút koncentrált, és minden kis részletre odafigyel. De kérdezzék a szerelőket, egyik se fogja azt mondani, hogy Kimi csak nyaralni van itt" - reagált a főnök versenyzője "hobbijára".
A finn állapotára egyértelműen hatással lehet, hogy míg a Ferrarinál ki nem nyilvánított második számú volt Sebastian Vettel mögött, addig az Alfánál számítanak rá. Sőt, rá számítanak, az első teljes F1-évét kezdő Antonio Giovanizzi egyértelműen mögötte van, most ő az első ember.
"Természetesen kisebb nálunk a nyomás, mint a Ferrarinál. De ugyanúgy teljesíteni akar és el akarja érni a céljait. A mítingeken a kocsi minden egyes apró részlete érdekli, a pálya minden pontjára figyel, egyáltalán nem enged ki. Hanem talán csak jobban élvezi, mert kisebb rajta a teher" - mondja Vasseur.
Räikkönenről közismert, hogy nem riad meg a kétkezi munkától, nagy sztori, hogy egyszer a jachtján ő csinálta meg a vécét, az idei teszteken pedig a versenyülésén preparált, hogy megfelelő legyen. Hasonló történetet árult el Vasseur
"A múlt héten bejött az irodába, és lerajzolta a gázpedált, mert akart egy kis változtatást rajta. Fogott egy kis papírdarabot, és lerajzolta. Ennyire elszánt, lenyűgöző, ez nekem nagyon tetszik."
Felvetették a menedzsernek, hogy Räikkönen akár meg is csinálhatná magának, Vasseur nem kételkedett benne, hogy meg tudná oldani. De egy dolog miatt kizárta:
"Akkor ki kéne fizetnem érte".
Ami természetesen utalás lehet a 39 éves klasszis nem alacsony gázsijára, amit a hobbijáért kap.