Jön a 4. GP az F1-ben, ideje rátenni egy lapáttal

2019.04.24. 10:50

Hétvégén Bakuban idei negyedik futamára érkezik a Forma-1, itt az ideje elkezdeni fejleszteni a kocsikat, kijavítgatni az év elején tapasztalt hibákat. Na nem a Mercedesnél, ami háromból három kettős győzelmet szerzett, hanem az üldöző Ferrarinál és Red Bull-nál.

Az olaszok helyzete égetőbb, azután, hogy favoritként mentek neki az idénynek a sikeres tesztek után, még egy második helyet sem sikerült szerezniük, egy-egy harmadik a legjobbjuk Leclerc-rel és Vettellel.

Azerbajdzsánban több kisebb dolgon változtatnak, aminek célja megtalálni az egyensúlyt a hosszú egyenesek és a lassú kanyarok között. Előbbiekben nagyon gyors a kocsi, de emiatt a kanyarokban lassabb a Mercedesnél.

Nagy kihívás Bakuban összehozni a megfelelő szárnybeállításokat, hogy a kanyarokban tapadjon a kocsi, de elég gyors is maradjon az egyenesekben, ezen a pályán különösen sok időt töltünk padlógázon

- magyarázta Vettel.

A Red Bullnál a kocsival elégedettek, a motorszállító Hondával sem elégedetlenek, de a japánok változtatnak, hogy befogják teljesítményben a Ferrarit és a Mercedest, illetve mert rá is kényszerülnek erre.

Ferrari és Red Bull Kínában
Ferrari és Red Bull Kínában

A fiókcsapat Toro Rosso egyik gépében, Danyiil Kvjat kocsijában az előző futam első edzése után találtak egy kisebb hibát, amelyről később bebizonyosodott, hogy egy alkatrész minőségével volt gond, amelyen így mindenképp változtatni kell. A Kvjat-csapattárs Alex Albon autójában nagy bukása miatt cseréltek motort Kínában, vagyis

mindkét Toro Rosso-versenyző utolsó, harmadik idénre engedélyezett motorját kezdi használni Bakuban.

(Normál esetben a gyártók a hetedik, kanadai futam környékén szokták behozni az első körös motorfejlesztéseket.)

A két Red Bull is a minőségellenőrzési gond miatt kap új belső égésű motort, de Verstappennek és Gaslynak még nem kell aggódnia a büntetés miatt. Az viszont valószínű, hogy a szezont ők sem ússzák majd meg visszasorolás nélküli rajttal, az idény vége felé kényszerülhetnek erre. 

A Spec 2-es motorról a Honda azt közölte, "megbízhatóbb és kissé teljesítményben is jobb" az elődjénél.

A bakui hétvége péntek délelőtt kezdődik az első szabadedzéssel.

(via Autosport)