Újabb pocsék futamon van túl a Ferrari, a Spanyol GP-n a 4-5. helyet sikerült elcsípniük úgy, hogy még a dobogóért sem voltak versenyben egy pillanatra sem, azt Max Verstappen Red Bull-Hondája simán elvitte előlük.
A Ferrari versenye újfent a csapatsorrendről szólt, előbb Leclerc-t engedte előre Vettel, majd fordítva, a kérdés most nem a lépések jogossága volt, hanem hogy miért nem lépték meg előbb.
Hamarabb cserélhettünk volna? Sosem könnyű döntés ez. De a szezon kezdete óta bizonyítjuk, hogy csapatként próbáljuk optimalizálni az eredményeinket. Cseréltünk a múltban és Spanyolországban újra cserélni akartunk, mert az autóink különböző stratégián voltak abban a szakaszban. Hogy megtehettük volna előbb? Meg kell bizonyosodnunk, hogy aki hátul van, gyorsabb. Különben csak megcseréljük őket minden eredmény nélkül. Szükség van néhány körre, hogy ezt megállapítsuk. A megfelelő pillanatig vártunk, nem vagyok biztos benne, hogy hamarabb kellett volna végrehajtanunk
- idézte az Autosport a Ferrari-csapatfőnök Mattia Binotto mélyelemzését a témáról.
Lényeg a lényeg, hiába cseréltek, nem értek el vele semmit, és hogy miért, arra is Binotto felel nekünk:
"Minden szektorban sokat veszítettünk, nem csak az utolsóban. Azt hiszem,
minden egyes kanyarban lassúak vagyunk.
Nem csak a leszorítóerő miatt, ez többről szól, ezt ki kell elemeznünk és fel kell dolgoznunk, meg kell értenünk, mi a gond."
A helyzet egyértelmű: a Ferrarinak a szezon elején volt egy gyors autója, ami a második futamon másodperceket vert a Mercedesekre Leclerc-rel, az ötödik futam után ez az autó úgy is versenyképtelen, hogy a barcelonai hétvégére rengeteg fejlesztést és új, erősebb motort kapott.
Hogy miben lehet bízni, illetve, hogy hogyan állnak a helyzethez a pilóták, legalábbi Vettel, azt a német befutó utáni rádiós üzenete mutatja meg tökéletesen:
"Tudom, hogy fáj, hogy ennyire lemaradtunk ezen a hétvégén, de ne feledjük, olyat csinálunk, amit szeretünk. Köszönöm, köszönöm mindenkinek. Örökké hajrá Ferrari!"