Most már senki nem bírálhatja a glóriát az F1-es autókon
A 2022-es Brit Nagydíj bővelkedett izgalmakban és meglepetésekben. A rajt után szemtanúi voltunk egy elképesztő bukásnak, a fejjel lefelé száguldó Alfa Romeót csak a védőkorlát állította meg, hogy a nézők közé csapódva tragédiát okozzon. Csou Kuan-jü viszont sérülés nélkül megúszta az elképesztő esést, köszönhetően elsősorban a bevezetésekor sokak által szidott glóriának.
Carlos Sainz a 150. versenyhétvégéjén végre megszerezte első pole-ját, valamint futamgyőzelmét, ám látva a versenyt, fel kell tenni a kérdést a Ferrarinak: erre tényleg most volt szükség?
Miközben a világbajnoki harcban (még?) érdekelt Charles Leclerc számára újabb pocsék hétvégét generált a csapat – hiszen a monacói a rajt után sérült autójával is gyorsabb tudott lenni Sainznál –, a stratégák nem vállalták fel a csapatutasítást a nagyobb jó érdekében. Erősen teljesített Lewis Hamilton, akinek valós győzelmi esélyét a biztonsági autó tette tönkre, miközben Max Verstappen is kármentésre kényszerült nyerő helyzetből.
A Bukótér podcast aktuális adásában többek között az alábbi témákat érintjük:
- Hoztak a csapatok bőven fejlesztést. De mik is ezek?
- Micsoda időmérő volt! Sainz hogy tudta ezt behúzni?
- Horrorisztikusan indult a futam, hosszú percek feszült várakozása, és semmit sem tudtunk Kuan-jüről.
- Megint a glória mentett életet. Nem először…
- Sainz győzelmét elsősorban a Ferrari stratégáinak köszönheti, Leclerc a sérült autóval is jobb volt a spanyolnál.
- Mi történt a biztonsági autós fázisnál? Miért nem hozták ki Leclercet is kerékcserére?
- Mick Schumacher megszerezte első pontjait!
- Ausztriában a Ferrari 2003-ban nyert legutóbb. Most sem tennénk rájuk nagy téttel.
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.