Visszatér a legendás amerikai autógyártó az F1-be
Az amerikai autóipari óriás a 2026-ban bevezetendő új motorszabályozással visszatér az F1-be, a szervezet gazdag sporttörténelme így újabb fejezettel bővülhet.
A Ford száguldó cirkuszban való részvétele egészen a hatvanas évekig nyúlik vissza, a brit Cosworth mérnöki céggel közösen épített DFV motorral 1967 és 1985 között 262 versenyen 155 győzelmet aratott. Graham Hill és a Lotus 1968-as első bajnoki címétől kezdve az 1994-es, Michael Schumacher és a Benetton címvédéséig 10 konstruktőri és 13 versenyzői bajnoki címben játszott szerepet – ezzel a mai napig az F1 történetének harmadik legsikeresebb motorgyártója.
A Formula–1 jövőbeli motorszabályzata, amely a megnövelt elektromos teljesítményt és a 100 százalékban fenntartható üzemanyagokat tartalmazza, arra ösztönözte a gyárat, hogy az utolsó, 2004-es fordos futamot követően a 2026-os vb-n ismét visszatérjen a rajtrácsra.
Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója elmondta:
„A Ford 2026-os visszatérése nagyszerű hír a sportág számára, izgatottan várjuk, hogy ismét csatlakozzon a már jelen lévő hihetetlen autóipari partnerekhez.”
Bill Ford, a Ford Motor Company ügyvezető elnöke így nyilatkozott: „Ez egy izgalmas, új fejezet kezdete a Ford motorsporttörténetében, amely akkor kezdődött, amikor dédapám, Henry Ford megnyerte azt a versenyt, amely segített elindítani vállalatunkat.”
Nem az amerikai cég az első, amely bejelentette a 2026-os csatlakozást az autósport csúcsára, korábban már az Audi is hasonlóan tett, a német márka a Sauberrel szövetkezve lép be újra a sportágba.
(Borítókép: Michael Schumacher a Benetton–Ford B195 autójában 1995. október 1-jén a Nürburgringen. Fotó: Paul-Henri Cahier / Getty Images)