Verstappen simán nyert, de a Brit Nagydíj Norrisról szólt
További Forma-1 cikkek
- Örömhírt jelentett be Michael Schumacher lánya
- Nincs több kérdés, az utolsó szabad ülés is elkelt az F1 következő idényére
- Fél lábbal az F1-ben marad a korábbi csapatához visszatérő Valtteri Bottas
- Bejelentette a Red Bull, ki lesz Max Verstappen csapattársa a következő szezonban
- Hivatalos, a Red Bull lapátra tette Sergio Pérezt
Habár a magyar idő szerint 16.00 órakor kezdődő futam még el sem rajtolt, már megdőlt egy rekord Silverstone-ban: 480 ezren látogattak ki a versenyhétvégén a pályára, soha ennyien nem voltak kíváncsiak korábban a Brit Nagydíjra.
Amelyen a vb-pontverseny toronymagas éllovasa, Max Verstappen indult az élről, őt viszont nagy meglepetésre a hazai pályán induló két McLaren követte, Norris-Piastri sorrendben, majd jött a két Ferrari és a két Mercedes. Hogy nem csak a véletlen műve volt a wokingi istálló nagyszerű szombati időmérője, azt abban a pillanatban bebizonyították, ahogy kialudtak a piros lámpák:
Norris lerajtolta a címvédőt, akit újonc ausztrál csapattársa is támadott, ezt azonban nagy nehezen hárította a holland.
A brit pilóta viszont csak az ötödik körig élvezhette a vezető szerepet, a DRS segítségével ugyanis Verstappen könnyedén visszaelőzte. A mezőnyben nem volt nagy változás, azt leszámítva, hogy a szintén hazai közönség előtt autózó Russell Sainz mellett feljött az ötödik helyre.
A csapatok a 11. körben kezdtek először rádiózni az esetlegesen érkező csapadékról, amelyről megoszlottak a vélemények, ám Angliából kiindulva az esővel kapcsolatban soha nem mehettek biztosra a résztvevők, gyülekeztek is a felhők a pálya felett. Ocon közben technikai hiba miatt kiállni kényszerült, az időmérőn a Q3-ban kieső Sergio Pérez pedig 15 kör után a 15. helyről a tizedikre kormányozta a Red Bullját. Az élen nem volt változás, Verstappen közel négy másodperces előnyre tett szert, de a két McLaren is leszakította a riválisokat, magabiztosan autóztak a dobogós helyeken.
Látványos előzések, fej-fej melletti csaták és elképesztő taktikai harc – ezek mind hiányoztak a vasárnapi futamból, az 52 körös viadal féltávjához érve sem kellett lerágni a körmeinket az izgalomtól, kényelmesen autózott a mezőny.
A Ferrarik kezdték a bokszkiállásokat, de szép sorban jöttek a többiek is, amikor a 33. percben Magnussen autója megadta magát, és kigyulladt.
Bár a mentés miatt először virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, nem sokkal később viszont az igazi safety cart is a pályára küldték, ami új helyzetet teremtett, és az utolsó szűk 15 körre végre némi izgalmat is. Akik ugyanis vártak a kerékcserével, azok jól jártak, a legnagyobb győztes Hamilton volt a Mercedesszel, aki beférkőzött a két McLaren közé. Így várták az újraindítást az első nyolc helyen: Verstappen, Norris, Hamilton, Piastri, Russell, Alonso, Sainz, Pérez.
Az éllovas holland simán faképnél hagyta a többieket, Norris és Hamilton viszont óriási csatába kezdett a második helyért. A gumielőny a hétszeres világbajnoknál volt, fiatal honfitársa azonban remekül védekezett, és maga mögött tartotta a Mercedest, amikor pedig bemelegedtek a kemény keverékű abroncsok, el is távolodott tőle.
A hajrában még Gasly ütközött Stroll-lal, előbbi járt rosszabbul, hiszen eltört a jobb hátsó felfüggesztése, így számára is idő előtt ért véget a futam.
Amelyet Verstappen már-már szokásához híven, bántóan simán nyert meg az egész hétvégén nagyszerűen teljesítő Norris, valamint Hamilton előtt.
A leintést követően így nyilatkoztak a dobogósok.
Max Verstappen: „Rosszul sikerült a rajtom, ki kell majd elemezni, hol hibáztam, viszont miután visszaelőztem Landót, nagyjából minden rendben volt. A biztonsági autós fázis újra megnehezítette a dolgomat, de összességében megérdemeltük a győzelmet.”
Lando Norris:„Őrületes futam volt, köszönöm a hétvégét a csapatnak, mindenki hihetetlen munkát végzett. Nagyot csatáztam Lewisszal, örülök, hogy megtartottam a második helyet és bár próbáltam nyomást gyakorolni Maxre, nem igazán volt esélyem utolérni őt. Hálás vagyok a brit közönségnek is, hihetetlen az a szeretet, amit kaptam tőlük.” Lewis Hamilton:„Silverstone, fantasztikus vagy! Ez a legjobb szurkolósereg a világon, köszönöm nekik a buzdítást, ez a harmadik hely nekik köszönhető. A rajtom nem volt az igazi, de a biztonsági autós fázist követően volt esélyem a második helyre, Lando azonban remekül védekezett, gratulálok neki és a McLarennek is.”
Folytatás két hét múlva Magyarországon, a Hungaroringen, a július 23-i Magyar Nagydíjon.
Végeredmény, Brit Nagydíj, Silverstone (52 kör, 306,198 km, a pontszerzők):
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:25:16.938 óra
- Lando Norris (brit, McLaren) 3.798 másodperc hátrány
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 6.783 mp h.
- Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 7.776 mp h.
- George Russell (brit, Mercedes) 11.206 mp h.
- Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 12.882 mp h.
- Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 17.193 mp h.
- Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 17.878 mp h.
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 18.689 mp h.
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 19.448 mp h.
leggyorsabb kör: Verstappen (1:30.275 perc, 42. kör)
A vb-pontversenyek állása 10 futam után (még 12 van hátra):
versenyzők:
1. Verstappen 255 pont
2. Pérez 156
3. Alonso 137
4. Hamilton 121
5. Sainz 83
6. Russell 82
7. Leclerc 74
8. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 44
9. Norris 42
10. Esteban Ocon (francia, Alpine) 31
11. Piastri 17
12. Pierre Gasly (francia, Alpine) 16
13. Albon 11
14. Nico Hülkenberg (német, Haas) 9
15. Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) 5
16. Csou Kuan-jü (kínai, Alfa Romeo) 4
17. Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 2
18. Kevin Magnussen (dán, Haas) 2
csapatok:
1. Red Bull 411 pont
2. Mercedes 203
3. Aston Martin 181
4. Ferrari 157
5. McLaren 59
6. Alpine 47
7. Williams 11
8. Haas 11
9. Alfa Romeo 9
10. Alpha Tauri 2
(Borítókép: Mark Thompson / Getty Images)