További Futball cikkek
- Londoni bravúrgyőzelemmel tör Szoboszlaiék trónjára a szarkasereg
- Parádés átlövéssel jelentkezett a Török Kupában, góllal indította az évet a magyar válogatott szélső
- Válogatottjával hosszabbított, junior világbajnokát kitette keretéből az MTK Budapest
- A Bournemouth bejelentése után már csak idő kérdésének tűnik Kerkez klubváltása
- Másfél év után visszatért a Sepsi OSK-hoz a magyar válogatott védő
Kifizetődő üzlet világsztár futballistával reklámoztatni, de a legjobb biznisz, ha a főszereplő le is vetkőzik. Amerikán kívül tuti a siker, és nem is kerül túl sokba, csak a csillagot kell megfizetni, de van, hogy még azt sem.
Az elsők között állt kamera elé félmeztelenül, pontosabban egy alsónadrágban Freddie Ljungberg, amikor néhány éve Calvin Klein kérte föl kampányához. A célország Anglia volt, mert a svéd klasszis jelenleg is ott játszik, de a sorozat olyan sikeres lett, hogy Barcelonába is jutottak óriásplakátok.
Ha kellően fiatal is az alany, még jobb lehet, főleg, ha a célközönség is a tinédzser korosztály. Ki mást is hívhatnának ilyenkor, mint Cristiano Ronaldót? A Pepe Jeans döntött így 2004-ben, a képeket kajálták. Azóta a portugál szélső sokkal jobban focizik, mégis kevésbé keresett az effajta reklámokhoz: kurvázós történetei miatt a fiataloknak szánt projektektől jobbnak látják távol tudni őt a divatcégek.
Továbbra is számíthatnak viszont a Liverpool csatárára, Fernando Torresre. A spanyol néhány éve még hazájában vetkőzött farmerreklámban, érthetelen, hogy Angliában miért nem használják többet. Olyan szőke futballista, aki ráadásul tud is valamit, kevés, a szigetországban meg végképp elvétve találkozni hasonlóval.
Még Milánóban barátkozott össze Andrij Sevcsenko Giorgio Armanival, majd állt a fotósai elé. Jobb lett volna, ha kimarad az életéből, a képet látva nem csoda, hogy nem lett nagy hasítás a tervből. Az ukrán valahogy nem való modellnek.
Beváltak viszont az olaszok. Fabio Cannavaro egyedül is többször dobta le a mezét, majd a 2006-os világbajnokság előtt Manuele Blasi, Gennaro Gattuso, Andrea Pirlo és Gianluca Zambrotta társaságában pózolt a Dolce&Gabbana fotósának nemzeti színű alsónadrágban. Bombasiker lett, főleg, hogy néhány héttel később a válogatott megnyerte a vb-t. (Egyedül Blasi nem volt csapattag.)
A meztelen reklámkirály persze ki más is lehetne, mint David Beckham. Los Angelesbe igazolásakor Giorgio Armanihoz is leszerződött - nem baráti alapon vállalta, mit Sevcsenko - , Amerika házfalait borítják azok a képek, amiken egy szál fehér alsónadrágban pózol.
Angliában a bulvárlapok osztották is, mert a gatya szemmel láthatólag jól ki van tömve, hogy Beckham férfiassága legalább akkora legyen, mint futballtudása. Poénjuk akkor vált teljessé, amikor a következő sorozaton Becks sokkal kisebb lett.
A közzépályásé viszont a legjobb félmeztelen reklám is. Néhány éve az angol egészségügyi minisztérium kérte föl egy kampányra, amiben a tejfogyasztást kellett népszerűsítenie. A testét mint az egészég jelképét hangsúlyozták, szája fölött fehér csíkkal, ami úgymond tejivás után maradt ott. Egyszerű és tökéletes, sikeres is lett.