A Cantona-trükkel futtatják C. Ronaldót
További Futball cikkek
- A Real Madrid szerződést hosszabbított aranylabdás futballistájával
- A Zalaegerszeg végleg megszerezte a korábbi újpesti gólvágót
- Hiába akarta a Real Madrid, Manchesterbe ment orvosi vizsgálatra a tehetség
- Újabb vb-házigazda szövetségi kapitányát menesztették a kontinensviadal után
- A Videotont egyszer már majdnem megtréfálta a Fradi BL-ellenfele
Új reklámfilmet mutatott be a Nike Cristiano Ronaldo év játékosává választásának másnapján, amiben először vállalják föl, hogy a fél világ utálja a Manchester United klasszisát.
A Love/Hate, vagyis Szeretem/gyűlölöm kampányfilmben drukkerek beszélnek arról, miért éreznek úgy a futballista iránt, ahogy. A közönség ötven-ötven százalékban megosztott, egy kalapos fiatalember a legelfogultabb a támadóval, aki azt mondja, ”szerintem ő a világ legjobb játékosa”. (Nem nehéz kitalálni, ki álcázza magát.)
A szpot végén felhangzik egy újabb alázó nóta, de ez – ”mi utáljuk Ronaldót, mi utáljuk Ronaldót” – semmi a hétvégi Chelsea-dalhoz képest.
A videó végére nagyjából egyensúlyba kerül a dolog, a vörös szeretetből kirajzolódik a futballista, a fekete gyűlöletből a környezete, erre épül a végső szlogen: ”A szeretet tesz erőssé, az utálat megállíthatatlanná.”
A Nike a gyűlölet pozitívba fordításának ötletével 13 év után jön elő újra, a gyűlöletkampány első főszereplője, a stratégia ötletadója egy másik 7-es MU-játékos, a zseniális Eric Cantona volt.
Őt 1995 januárjában eltiltották 10 hónapra, mert a Crystal-Palace-Manchester United mérkőzésen kungfurúgással terített le egy nézőt. Amikor büntetése lejárt, az alábbi reklámmal használták ki ismertségét.
Ebben Cantona bocsánatot kért, amiért kapufát rúgott, nagy helyzetet hagyott ki, megígérte, sosem fog többé ekkora hibákat elkövetni, de a rúgásért egy szóval nem kért elnézést. Néhány hónapja erősítette meg, közel 13 évvel később sem bánja, amit tett, vagyis csak kicsit: annak nem örül, hogy nem rúgta meg jobban a szitkozódó drukkert.