A Leicester City mezszponzora örülhet csak igazán
További Futball cikkek
- A magyar válogatott védője otthonra talált, szerződést hosszabbított olasz klubcsapatával
- Célegyenesben a Liverpool új vezetőedzője, csak arra vár, hogy a felek megállapodjanak
- A Roma az utolsó pillanatban nyerte meg a védője rosszulléte miatt félbeszakadt mérkőzést
- Címvédés a Magyar Kupában, tizenegyesek döntöttek a trófea sorsáról
- A Manchester City négygólos győzelemmel lépett közelebb a címvédéshez
A kiesőjelöltből meglepetésbajnok lett Leicester City az egyik legkisebb mezszponzori díjjal ment neki az angol bajnoki idénynek, de szereplésének köszönhetően ennek digitális értékét megtizenötszörözte az idény végére, derül ki a Sportmarketing cikkéből.
Egy cég ugyanis kidolgozott egy analitikai eszközt, amivel a mezszponzorok közösségi média megjelenésének és digitális platformokon való szereplésének az értéke mérhető. Ez alapján az angol Premier League húsz klubja ebben az idényben összesen 187,5 millió font értékű megjelenést generált a mezszponzoraiknak a legfontosabb közösségi oldalakon.
Az élen a Manchester United végzett: 36,8 millió font értékű megjelenést generált szponzorának, amely 53 milliót fizetett ki neki erre az idényre. Az Arsenal támogatója ennél is elégedettebb lehet, mert 30 milliós éves díjból generált nekik 31,7 milliós digitális értéket a klub. A Manchester City lett a harmadik, de az igazán nagy teljesítmény itt is a Leicester Cityé.
Nekik a thaiföldi nagykereskedelmi csoport, a King Power csupán egymillió eurót adott erre az idényre, de ez nem is nagy meglepetés, mert más kiscsapatok, például a Southampton, a Watford és a Norwich City is ennyit kapott szponzorától. A Leicester City viszont nagyot robbantott a bajnoki menetelésével, és 15,3 millió fontnyi digitális értéket generált, ami a név felértékelődése szempontjából még úgyis szép, hogy a tulajdonos üzleti érdekeltségéről van szó.
A pénz amúgy is ömleni fog a klubhoz, hiszen megnyerték az angol bajnokságot, és ezzel automatikus résztvevői a Bajnokok Ligája csoportkörének is, amiért szintén jó pénz jár.
Klub | Mezszponzor | Szponzori díj | Digitális érték |
1. Manchester United | Chrevrolet | 53 millió/év | 36,8 |
2. Arsenal | Fly Emirates | 30 | 31,7 |
3. Manchester City | Etihad | 20 | 24,3 |
4. Liverpool | Standard Chartered | 25 | 22,2 |
5. Chelsea | Yokohama | 40 | 17 |
6. Leicester City | King Power | 1 | 15,3 |
7. Tottenham Hotspur | AIA | 16 | 12,5 |
8. West Ham United | Betway | 6 | 8 |
9. Everton | Chang Beer | 3 | 2,4 |
10. Stoke City | Bet365 | 3 | 2,4 |