Móric
5 °C
22 °C
Index - In English In English Eng

Kleinheisler pályán se volt, mégis 11-es csinált?

2016.11.28. 14:20

Egy német lap szerint a pályára sem lépő Kleinheisler Lászlónak sárga lapot kellett volna kapnia, csapata, a Darmstadt ellen pedig büntetőt kellett volna ítélni, mert a magyar futballista kézzel ért egy labdába, szúrta ki a Csakfoci.

A Darmstadt a Schalkéval játszott, utóbbi 2-1-re vezetett is, amikor az alapvonalnál melegítő Kleinheisler beleütött egy felé pattogó labdába, hogy az minél gyorsabban a kapusukhoz kerüljön. Az egyetlen gond ezzel az volt, hogy a labda nem hagyta még el a pályát.

Az N-tv.de cikkírója ezért adott volna sárga lapot, és mivel Kleinheisler a 16-oson belül kezezett, büntetőt is ítélt volna. Néhány méterrel odébb csak közvetett szabadrúgás lett volna büntetés.

Alex Feuerherdt a nyáron életbe lépő új szabályokból vezette ezt le, ami rendelkezik arról is, mit kell tenni, ha külső személy avatkozik a játékba: Ha tiszta gólt akadályoznak meg a 16-oson belül, a támadó csapat büntetőt rúghat. Ha a 16-oson kívül avatkoznak bele a játékba, a károsult csapat jön szabadrúgással a beavatkozás helyéről.

Az biztos, Kleinheisler nem tiszta gólt akadályozott meg, a schalkésok még csak nem is próbálták elérni a labdát. Ha bele is avatkozott a játékba, csak jól tette, néhány másodperccel meggyorsította azt.