Gigaszerződést kötött a Bayern és az Audi
A Bayern München labdarúgóscsapata, és exkluzív autógyártó szponzora, az Audi további négy évvel, 2029-ig meghosszabbította partneri együttműködését, írja a német klub közleménye.
@FCBayern and @Audi are heading toward the future together. Great to have such a reliable partner on our side 👌🏼 #MiaSanMia #WeiterImmerWeiter pic.twitter.com/Ooteslk4VC
— Oliver Kahn (@OliverKahn) January 14, 2020
Az Audi már 17 éve szponzora a Bayernnek, ők látják el autókkal a klub játékosait és edzőit, a legutóbbi megállapodásuk pedig 2025 nyarán járt volna le. Az autógyár és Bayern szponzori kapcsolata 2002-ben kezdődött, ami 2011 óta még szorosabb lett, amikor az Audi bevásárolta magát a Bayernt működtetőt gazdasági részvénytársaságba, ahol 8,33 százalékos tulajdonos lett.
Karl-Heinz Rummenigge, a gazdasági részvénytársaság elnöke elmondta, hogy az új megállapodás fontos stratégiai lépés a klub jövőjét illetően. Alexander Seitz, az Audi igazgatósági tagja – aki a vállalat pénzügyeinek és kínai kapcsoaltainak a felelőse – azt emelte ki, hogy a Bayern a világ egyik legjobb csapata, aminek világszerte 650, és csak Kínában legalább 135 millió rajongója van. Szerinte a szerződés meghosszabbítása az Audi számára is új marketing lehetőségeket nyithat ki a nagyon fontos kínai piacon.
A Bild információ szerint a szerződés meghosszabbításával
a Bayern összesen 500 millió eurót fog keresni, ami évente 50 millió eurós bevételt jelent majd.
A megállaodás értelmében a Bayern játékosai az idén az Audi tisztán elektromos hajtásrendszerű e-Tron modelljeiből választhatnak maguknak szponzorautót.