Nem emberi mulasztás okozta a megfulladt magyar vitorlás halálát
Hozzátette, várhatóan két-három hét múlva készülnek el a szakértői jelentések, de azt már tudni lehet, nem tervezési, hanem kivitelezési hiba okozta, hogy a felborult vitorlásnak leszakadt a kílje.
"Május 9-én Horvátországban rendőrségi feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen" - mondta Hovanec Zoltán, aki kiemelte, hogy a balesettel kapcsolatban rengeteg "inkorrekt" információ jelent meg, s cáfolta, hogy ittas lett volna a legénység, valamint hogy nem volt a versenynek engedélye.
Hovanec szerint a szervezőbizottságnak nincs jogviszonya a vadonatúj hajókat gyártó német Bavaria céggel, ezért a vizsgálat lezárása után a vitorlásokat biztosító Adriatic Challenge-dzsel szemben lesz követelése.
"Egy horvát ügyvédi irodát bíztunk meg, hogy képviselje érdekeinket. Sajnos a Bavaria cég össze-vissza beszél, közleményeikben még a hajók pontos számát sem tudták eltalálni. Mind a mai napig egyetlen ember sem hívott engem vagy a családtagokat a németektől, hogy kifejezze részvétét. Pedig ha két órával tovább tart a verseny, az egész flotta odavész, mivel minden hajónak sérült volt a tőkesúlya" - hangsúlyozta Hovanec.
Arra a kérdésre, hogy jövőre megrendezik-e a Mira Mare Kupát, Hovanec Zoltán így válaszolt: "Most azt tudom, hogy szeretnénk emléket állítani egy nagyszerű vitorlázónak, aki önhibáján kívül vesztette életét."
A hajókat gyártó Bavaria cég legutóbbi közleményében azt állította, hogy a 42-es Match flotta tőkesúlyairól készült víz alatti képek alapján megállapíthatók a megfeneklés nyomai.
"A felborult Bavaria 42 Match tragikus balesete nem történhetett volna meg, ha nincs ütközés" - áll a cég közleményében.